"Немогуће је, међутим, сасвим могуће у земљи Србији".
На нашу велику несрећу ово је суморна истина. Треба погледати у "Политици" шта је овим поводом изволио да каже један професор универзитета. "Помоз` Боже јаднијем Србима"!
Препоруке:
47
18
3
уторак, 11 март 2014 20:45
слободан
други нам га својатају као и све уосталом,а ми не можемо достојно да га сахранимо.
Препоруке:
57
22
4
уторак, 11 март 2014 20:53
Pravdoljub
I vrapcima na grani je jasno da ovo uznemiravanje Nikole Tesle
sluzi iskljucivo promociji onih koji to zele da nametnu,
i nema nikakve veze ni sa Teslinim nasledjem,
niti sa izrazavanjem postovanja prema njemu.
Препоруке:
51
12
5
уторак, 11 март 2014 20:53
драгослав павков
А да човека ипак сахранимо на гробљу? По хитном поступку, одмах након "избора"?
Препоруке:
26
19
6
уторак, 11 март 2014 20:55
још један аутогол
У самом почетку постављате ствари погрешно па је свака даља дискусија сувишна,осим напомене:
проблем јесте у томе што је представник српске владе у оставци(техничка влада,кандидат за градоначелника или високу функцију у републичкој влади);и представник градске владе(члан привременог већа,кандидат за градоначелника)..обоје из исте,владајуће странке,обоје су потписници договора.
Многи су то са правом препознали као предизборну активност у коју су свесно увели трећег потписника.
И свима нанели велику штету.
Препоруке:
48
2
7
уторак, 11 март 2014 20:55
Deda Djole
Ideja da Tesla pociva pored Hrama Sv Save moze se braniti cinjenicama :
- da nasi velikani Vuk i Dositej vec pocivaju pored Saborne Crkve
- Da je Hram 1000 puta poseceniji od Teslinog muzeja
Препоруке:
53
27
8
уторак, 11 март 2014 21:21
Депрограмер
Ако се не ради о политици и ако се на ово сахрањивање чека од 2006. како кажете, зашто се није могло сачекати још пар недеља са тим, него баш сада. Не вређајте интелигенцију људи. Такође мислим да је беспризорно и одвратно што у свему учествује она плавуша, агент трилатерале, а њихов циљ (тј. њихових господара) је да лише већину човечанства већег дела енергије, дакле управо супротно ономе што је Тесла радио.
"јер и то је, на крају крајева чин који треба да нас приближи и Европи и Америци (тле где је Тесла први пут био сахрањен, али и место где је спаљен) - цивилизованом свету уопште"
Аутошовинизам до крајности. Цивилизованост САД и онога што ви сматрате за Европу долази до изражаја ових дана.
Препоруке:
45
2
9
уторак, 11 март 2014 21:23
VZD
Sve su to zaludne komunjare i evrotalibani. Ne treba se uvopste obazirati na njih. Najveci srpski um treba da pociva na najsvetijem srpskom mestu. Kontam da bi vecina ovih ldp-ovaca bila najsrecnija da se urna preda Hrvatima i onda pohrani na zagrebackom Kapitolu.
Препоруке:
37
28
10
уторак, 11 март 2014 21:23
Рђосав
Од свих будала најопасније су религиозне будале. (Рђосав, 21:23)
Препоруке:
37
54
11
уторак, 11 март 2014 21:24
Депрограмер
"Тесла нема свој мир у музеју. Он ће наћи свој мир тек када буде достојно опојан и сахрањен"
Шта би ово требало да значи, да некакав Теслин дух лута по Београду. Молим Вас да наведете где уопште у Библији пише да посмртни остаци имају икакве везе са душом. Да не издаје можда СПЦ визе за онај свет.
Препоруке:
40
49
12
уторак, 11 март 2014 21:43
agnostik
Preduslov naucnim otkricima je sumnja u Boga.
Tamo gdje kler ima veliki uticaj na drustvene odnose ovaj deklarativno izneseni stav obezbjedjuje exkomunikaciju. Rigidna religijska praxa rezultira zarobljenim umom, zato agnosticizam jedini ima tu sirinu da uvijek ostavlja dovoljno prostora i nauci i Bogu.
Tesla je svojim zivotom bez sumnje bio agnostik,
genije ciji um na srecu covjecanstva nije mogao biti zarobljen kanonima jedne od abrahamskih religija.
Sibajte minuse, bice mi drago.
Препоруке:
36
35
13
уторак, 11 март 2014 21:50
Јелена
Поштовани Душане,
и мене је душа заболела.Али да би се Светлости спојиле на Врачарском платоу треба наћи праве речи како би се они залутали вратили на пут.Але су скупиле 35.000 присталица а испред музеја их је било око 1000 (ако и толико).Тамо је био чак и онај "know-how" за револуције.Слажем се да су заборавили да је самоуправљање прошлост.То што су се "научници" побунили по том питању је јаднако као и да се у неком другом случају побунио еснаф водоинсталатера и успротивио иницијативи СПЦ.Нилола Тесла пре свега није научник него јасновидац,светловидац,какогод. Разумела сам да у његовим делима нема научног принципа ни методологије.Сам је говорио да он своја дела види.Тесла је одуховио науку. И то, додатно, даје право СПЦ да покреће иницијативу."Научницима" ту нема места.О Теслином доживљају Творца могу да евентуално дискутују филозофи и духовници.Наставите и биће једног лепог дана велики сабор испред Драгуља на Врачару када ћемо сви бити обасјани.
Препоруке:
32
27
14
уторак, 11 март 2014 22:04
Necuveno
Potpuno podrzavam stav autora i hvala mu na tekstu. Spor oko Tesle samo je dokaz koliko smo nejedinstveni, a tragicno je sto se oko ovog pitanja umesala politika, odnosno politikantstvo.Zar je moguce da postoje ljudi koji zarad licnih ili partijskih interesa podmercu klipove pod tockove. I to u vezi sa jednim od najvecih umova ne samo srpskog naroda, nego covecanstva. Nastranu sto se time nanoisi ogromna steta i krnji ugled srpskoj drzavi i narodu. Necuveno.
Препоруке:
39
25
15
уторак, 11 март 2014 22:09
Za deprogramera
Rečnik ti nije baš najprikladniji. A ni vredjanje SPC ne priliči. Pokušaj da budeš duhovit oko drugih pitanja. Imaj bar malo postenja prema SPC i Tesli.
Препоруке:
37
29
16
уторак, 11 март 2014 22:18
подршка паметнијима
Фуј, чим видим транспаренте на латиници, јасно ми је да је реч махом о отуђеним људима којима је српска култура постала страна!
Онима који би да у Музеју одају пошту Тесли, кад би они то стварно радили, требало би само да је улазница два пута скупља и они му никад више не би одали пошту. Уосталом, музеји нигде у свету не служе за одавање поште и помало је морбидно да у музеју буду изложени нечији посмртни остаци.
Веома ми се допада да споменик Тесли буде на прилазу Храму а поред Народне библиотеке. Дај Боже да и други српски великани добију своје споменике на том платоу.
Ако је било политичке злоупотребе ове одлуке због избора, онда је протест у том делу у реду. У свему осталом није ни мало убедљив. Зато треба завршити започето после избора, на примерен начин, у складу са цивилизацијски узусима. Што пре!
Препоруке:
35
22
17
уторак, 11 март 2014 22:55
Brane2
Kakav "civilizacijski čin" ?
Radi se o ugrađivanju, baš kao svuda okolo.
Čije ime ima bolji rejting danas - Tesla, SPC ili Srbija ?
Iz toga se jasno vidi ko kome treba.
Ne treba Srbija Tesli, nego bi bilo fino kada bi mogli da uđu u neko "partnerstvo", da se i posle njegove smrti uzme neka kinta ili ubere neki reklamni poen. Što bi Đoković stajao sam ?
Tu je srž protesta. Takvim ugrađivanjem uprljaće se njegova osnovna ideja - otkrivanje tajni prirode za korist _čovečanstva_ .
Препоруке:
30
13
18
уторак, 11 март 2014 23:04
Роксанда
Не постоји било каква индикација да је Теслина жеља била да буде кремиран, а још мање да његова урна буде експонат у неком будућем музеју.
Тесла је био сахрањен, па након непуна три месеца ексхумиран и кремиран, а мотивација његовог сестрића да тако поступи је нејасна.
Уколико нема изричито изражене жеље у тестаменту, поступа се по "дифолту", а то је за нашу (српску и европску) културу сахрана и ја верујем да Тесла, као и сваки други човек, заслужује да има гроб.
Било које место на платоу код храма је одговарајуће, а уместо фантазирања о маузолеју, што је сада још један предлог који је у оптицају, држава би (ваљда) могла да подигне један прави музеј науке, који би садржао и четири сталне меморијалне изложбе посвећене Тесли, Михаилу Пупину, Милеви Ајнштајн и Милутину Миланковићу.
Препоруке:
55
17
19
среда, 12 март 2014 00:23
pesimist
tesla je inženjer i kritički um.
nije mu mesto u institucijama dečijih bolesti kao što su religijski hramovi.
Препоруке:
14
32
20
среда, 12 март 2014 00:48
ludilo
mora se primetiti da su sve grupacije u srbiji agilnije nego vecinski normalan svet koji sve trpi i cuti. Sta kome moze da smeta sahrana Tesle u hramu Sv. Save. Bolje mesto sigurno nemamo.
Препоруке:
24
5
21
среда, 12 март 2014 02:30
Teoreticar zavere i blagi paranoik
Cim se pomene SPC, odnos minusai pluseva je pola/pola, bez obzira na temu.
Da razjasnimo neke stvari. Crkva je protiv spaljivanja kao prakse, ali ne brani da pepo pokonika bude sahranjen po pravoslavnom obredu. Ta se odluka ostavlja nadleznom svesteniku, koji nece biti kaznjem ako odbije, niti ce snositi posledice ako prihvati. Kraj price.
Na kraju krajeva, od svakog od nas ce ostati samo pepeo, a da li ce nas potpmstvo upamtiti zavisi iskljucivo od nasih dela koja ucinimo za zivota na Zemlji.
Препоруке:
19
4
22
среда, 12 март 2014 03:00
Ђорђе Николић. Канбера
”Депрограмер
"Тесла нема свој мир у музеју. Он ће наћи свој мир тек када буде достојно опојан и сахрањен"
Шта би ово требало да значи, да некакав Теслин дух лута по Београду.”
Не знам за Теслин, али знам да наш дух лута по Београду. Лута и тражи
преостале Србе.
Препоруке:
32
4
23
среда, 12 март 2014 03:55
Anta
Хрватски лоби у Београду....Не тако давно гледали смо приликом приступања Хрватске ЕУ како је Тесла споменут као један од најзначајнијих Хрвата... и сад одједном се тај исти Хрват сахрањује у храму СВ. Саве...то се никако не сме дозволити...
Препоруке:
39
6
24
среда, 12 март 2014 04:53
Бошко
Моје је мишљење да треба ископати Броза и оне његове две жене који су сахрањени као и Брозови керови у дворишту куће коју су отели Београђанима и ту направити Маузолеј Николе Тесле
Јер је Тесла заслужио Маузолеј у Београду
него СНС гробно место на Врачару уз помоћ дневнополитичке СПЦ
Препоруке:
7
10
25
среда, 12 март 2014 05:05
НиКОЛА
Пре неколико година, дневна штампа је објавила занимљив предлог да се Народни музеј, уместо обнове која се отегла као Скадар на Бојани, преобрази у Музеј Николе Тесле (зашто да не, и Михајла Пупина, Милеве Анштај и Милутина Миланковића), а истовремно подигне нова зграда за Народни музеј. У прилог томе и чињеница да је садашња зграда Музеја НТ предмет реституције. Нажалост, Србија је у ова смутна времена онемогућена, обесправљена, обесмишљена, заведена, проклета, затуцана, за било шта блиско здравом разуму па нам остаје да само сањамо и надамо се свеколиком Преображењу у догледно време.
Препоруке:
10
3
26
среда, 12 март 2014 06:59
Виде Даничић
Тесла није био само побожан човек, него би се могло режи "Божји човек": Божје послање људима на земљи ради побољшања човековог живота на Земљи и порука људима да човек може много више уз Божју вољу и Богоугодност.
Људи су убили Теслу, отели његове научне изуме и злоупотребили их, насилно спалили његово тело и сада се његов пепео налази у урни у музеју и не зна се шта ће даље бити?! (Узгред буди речено зграда музеја је отета од власника у комуњарско време и питање је шта ће бити са тим музејом.
Тесла има право а ми баштиници његове научне баштине обавезу да га сахранимо коначно као верника и Божјег човека. По мом мишљењу, његова урна може бити сахрањена у православном храму (то је обичај у хришћанству) или постављена у гроб. Место јој свакако није ни у каквом музеју, јер то није изложбени експонат.
Држава би морала послушати савет СПЦ како треба сахранити великана Теслу. Мислим да је је овај глупи споразум о сахрани Тесле бедна злоупотреба у предизборни систем манипулације...
Препоруке:
24
7
27
среда, 12 март 2014 09:10
spiritus
Наравно да покојници не треба да почивају у музејима, стамбеним квартовима, шеталиштима, или трговима. Ти подземни култови, толико су се усталили, да је и прошле године обављена сахрана Јованке Броз у елитном кварту (епитаф је латинични). Али: не могу а да не упитам: шта ће Доситеј и Вук - чија су учења и реформе најжешће осуђени од СПЦ у порти Саборне цркве? Зашто се патријарси сахрањују ко где хоће, а не у Патријаршији у Пећи? И, на крају: шта ће урна Николе Тесле у цркви Светог Саве, који ће, правно, кад и ако се оконча градња, бити само нова Саборна црква и ништа више (евентуално ће бити парохијски храм, ако се не донесе одлука да нови храм Св. Саве буде нови саборни храм). Црква може да покрене поступак канонизације, ако су за то испуњени услови. У храмовима се чувају мошти, или честице моштију светитеља, а у порти могу да почивају они који су ту и сахрањени док су порте биле и гробља. У храмовима могу да почивају миропомазани владари, што је показатељ да су владали...
Препоруке:
10
7
28
среда, 12 март 2014 09:18
spiritus
2...по "милости Божијој". У САД постоји црква посвећена Николи Тесли, па је логично да у том храму почива, ако већ треба да почива у неком храму. Покојницима је место на гробљу, свет живих и свет мртвих не треба да се мешају, сем у дане предвиђене за то. То је култ и то је суштина култа. Излагање лешева и гробова је демонско, похрањивање оних који нису свети у храмовима је десакрализација и то мени, као верујућем, смета. Зато се и залажем за увођење веронауке у Синод. Што се тиче Музеја Николе Тесле и Музеја историје Југославије, у потпуности их треба реформисати (као и целу "културну елиту"). Дакле, покојнике на гробље (са све Доситејем, Вуком, Теслом, Брозом и његовим женама, Милошевићем, народним херојима и осталим великанима...). Па ко воли и жели да "гледа" - може то да учини на месту које због тога и постоји и које је, да не буде забуне ОСВЕЋЕНО од стране Цркве.
Препоруке:
7
9
29
среда, 12 март 2014 09:32
Депрограмер @ Za deprogramera
А одакле Вам то да ја покушавам да будем духовит, очигледно је да многи овде верују у духове "непрописно упокојених" а исто тако мисле да се једино преко цркве долази до Бога и заслужује вечни живот, у том смислу је и мој коментар. Што се тиче "postenja" (претпостављам да сте хтели рећи поштовања), тешко га је имати према некоме ко дели ордење Томиславу Николићу, Александру Вучићу, Ивици Дачићу и Александру Вулину. А то је само један од грехова СПЦ.
Препоруке:
9
12
30
среда, 12 март 2014 10:16
брм
"Без јавне дискусије, јер неким стварима као што су сахране нису примерене јавне дискусије и самоуправљање."
упућен човек, зна шта је самоуправљање.
Препоруке:
10
7
31
среда, 12 март 2014 10:32
Београђанин
{мала, али гласна и медијски добро пласирана група грађана, супротставила се недавном споразуму о сахрани посмртних остатака Николе Тесле}.
1) није важно колико људи шта мисли, веђ ШТА ти људи износе као аргумент. Коперник је једини мислио да се Земља врти око Сунца, и ЈЕДИНИ је био у праву. То што износите није аргумент.
2) 'Споразум'? КО се то договорио практично ИЗА ЛЕЂА јавности? Зар није требало да буде ЈАВНА ДЕБАТА пре доношења било какве одлуке?
3) НИЈЕ УРЕДУ и НИЈЕ ДЕМОКРАТСКИ да НСПМ за кратко време доноси чак ДВА Зупанова чланка, оба у истом смислу и оба агресивна и чак и непристојна, и НИ ЈЕДАН КОМПЕТЕНТАН ОДГОВОР на његове тезе.
Препоруке:
14
15
32
среда, 12 март 2014 10:45
@agnostik Београђанин
{Preduslov naucnim otkricima je sumnja u Boga}.
Зависи на којем се нивоу посматра. Некада је ово истина. А некада је научна истина утрта не сумњом, него управо супротно, љубављу према Богу. Многи су научници били управо свештеници (а и алхемичари, као рецимо Њутн).
А и филозофски гледано, један број научника јесте религиозан, Ајнштајн на пример то лепо описује у својој књизи, с тим што он под појомом 'Бога' подразумева Природу, или неки величанствени ум који се не може спознати већ једино наслутити. Са друге стране, Хокинг је изразит атеиста и он сматра да је наука ваћ на таквом степену да за Бога и његово стварање света напросто нема места - једноставно, све се може објаснити науком.
Препоруке:
9
5
33
среда, 12 март 2014 11:01
брм
" 'Споразум'? КО се то договорио практично ИЗА ЛЕЂА јавности? Зар није требало да буде ЈАВНА ДЕБАТА пре доношења било какве одлуке?"
"Без јавне дискусије, јер неким стварима као што су сахране нису примерене јавне дискусије и самоуправљање." i tačka
ПС ја мислио да је Тесла давно сахрањен
Препоруке:
7
4
34
среда, 12 март 2014 11:02
agnostik
Bravo,
to i jeste agnosticizam, ekumenstvo bez multireligijskih vijeca, dakle priroda, apsolut, bitak...
Nedavno negdje vidjeh kako je neki cini mi se njemacki naucnik razmisljajuci o neslucenim tehnoloskim inovacijama konstatovao kako ce ako svijet ne propadne za par stotina godina tim genercijama biti komicni vjerski obredi koji se danas prakticiraju,
nesto slicno kako mi sa ovih pozicija gledamo na npr. obrede Maja i Asteka.
Препоруке:
8
5
35
среда, 12 март 2014 16:12
Vladimir
Nikola Tesla je NAUCNIK, i ima "svoj" Muzej, Aerodrom, Termoelektranu...
Urna Nikole Tesle ne stoji u BILO KAKVOM museju, vec u muzeju Nikole Tesle.
U svoja jedina 32 sata boravka u Beogradu, nije se ni osvrnuo na crkvene glavesine, ali je lepo vreme provodio na Velikoj Skoli, drzeci predavanje.
Jedina ruka koju je poljubio je ruka, tada vremesnog, Jovana Jovanovica Zmaja!
Idite i zavrsavajte onaj semafor u Zemun Polju, do izbora, ostavite Teslu na miru!
Препоруке:
8
15
36
среда, 12 март 2014 20:35
Југ Ковачевић
Слажем се. Ови што су изашли живе под паролом: И ПОСЛЕ ТИТА ТИТО!
Препоруке:
11
6
37
среда, 12 март 2014 21:09
несавршени свет, несавршени дух
spiritus
Наравно да покојници не треба да почивају у музејима, стамбеним квартовима, шеталиштима, или трговима. ... шта ће Доситеј и Вук - чија су учења и реформе најжешће осуђени од СПЦ у порти Саборне цркве? Зашто се патријарси сахрањују ко где хоће, а не у Патријаршији у Пећи? ....У храмовима се чувају мошти, или честице моштију светитеља,
У понечем се слажем с Вама, али, с друге стране, живот, Црква, држава и људи нису никад били под конац и савршено једнообразни. Увек је било изузетака, одступања, па и грешака, заблуда, исправљених одлука ...
Ако СПЦ, на пример, у једном времену некога осуди, не мора за вјеки вјеков тако да остане.
Живот и свет би били јако досадно место да је све увек исто, предвидљиво и уређено до танчина.
Препоруке:
6
1
38
четвртак, 13 март 2014 00:01
Трифун
Никола Тесла је комуницирао са свемиром.Он је светски научник коме је мала ова планета,а камоли наша Земља.
Њега треба оставити тамо где је и до сада био,нака његов пепео буде са његовим открићима.многа његова открића су непојмива верницима или су у нескладу са звничном религијом.Он је сигурно агностик,а можада је и атеист,јер да то није био,неби ништа ни открио.
Мислим да није примерно да се схрани у цркви,већ на негом другом месту где ће свима бити доступан.
Треба отклонити религију од Тесле,јер да је то хтео он био јасан и изричит,као у својим открићима,а најгоре је од тога правити политичке поене.
Препоруке:
5
11
39
четвртак, 13 март 2014 04:32
drJela Bisic
Ovde ima toliko materijala za komentarisanje da je to vec za poseban komentar.Ali...1.Da li treba obustaviti sve sahrane za vreme predizborne kampanje, da se neko ne okoristi? 2. Zar su gradjani toliko...da bi glasali za izdajice zamo zato sto su sahranili coveka(sto je ispravno)? 3. Da li je civilizacijski normalno da covek ne bude sahranjen, bio vernik ili ne? 4.Da nije spaljen(da se sakriju tragovi zlocina?)da li bi Teslu mumificirali(kao Lenjina?)-pa drzali da ga svet gleda i obilazi,kao prepariranu zivotinju? 5. Primitivni ateizam necu da komentarisem. Sto je covek dublje u nauci-bolje vidi da price ateista nisu nikakvi dokazi. Naprotiv. Ne bih sada o ovome, to je posebna tema. Nauka ne pobija postojanje Boga, 6. hocemo li o svim sahranama da odlucujemo referendumom, ili samo o sahranama naucnika? 7. ako crkvi ne smeta da sahranjuje urne i da sahranjuje u crkvama i oko njih(zna se kako-za razbozene:svako osveceno zemljiste je primereno za grob.Crkva je i inace osvecena)...
Препоруке:
6
3
40
четвртак, 13 март 2014 04:35
drJela Bisic
...sta to smeta ateistima? 8.Kada ste kao turisti, posecivali crkve, zar niste videli kripte i pitali se sta je to i ko je tu sahranjen? Da ne misite i Karadjordjevice(i ostale)da vadite iz kripti, na Oplencu, npr? I redjate po policama i vitrinama muzeja? I moram, stvarno, prosto ne mogu da se uzdrzim: Necu o evolucionisti Ricardu Doukinsu,malo da ostane i za drugi put, ali sami ste krivi kad gurate Stivena Houkinsa, ikonu ateisticke astrofizike, Bog ga poziveo. Teorija velikog praska objasnjava sve-samo ne sta je to eksplodiralo.I odakle je materijal za eksploziju ,od koje je nastao svet, dosao.Toliko o nauci koja potvrdjuje ateizam.
Препоруке:
5
4
41
четвртак, 13 март 2014 07:45
Velja
Klosalna zloupotreba Uma u korist vladavine bezumlja!
Da imamo obraza sami bismo u zemlju od srama. Ovakvima, neprijatelji su nam izlisni. Svest nam je vec do te mere izmenjena da se namece vec izreceno pitanje "Ima li ovde Srba?".
Препоруке:
7
1
42
четвртак, 13 март 2014 16:40
Боб
Од свих простака најопаснији су умивени простаци. (Посланица Рђосаву 11:25)
Препоруке:
5
0
43
петак, 14 март 2014 14:02
drJela Bisic
Mozda nije dozvojeno(zasto?)mozda nije lepo(o-prostite!)ali preporucujem clanak profesora Kuljica u danasnjoj Politici.Da se zabavimo do posle Izbora.
Препоруке:
1
0
44
петак, 14 март 2014 14:24
Vladimir@Jelena
Postovana Jelena
Verujem da je nenameran(ali dozvolite da zdravo sumnjam) vas stav o NAUCNICIMA, stavljanje naucnika pod "navodnike".
Ako ste mislili da su LAZNI naucnici, kao sto Srbija vrvi od laznih patriota, laznih radikala ili laznih europejaca, pogledajte, zarad licne informisanosti, da li treba postavljati navodnike, bas svuda, svakome i zarad ludila kampanje
http://www.blic.rs/tag/117706/Milovan-Suvakov
I da li je bas korektno, da ne kazem normalno, da se takav covek nazove "samoupravljacem", i to od strane marginalnog drustvenog cinioca.
Resiti problem koji je bio neresiv Isaku Njutnu...da ga turimo "pod navodnike", da ga pljunemo i omalovazimo, zarad "visih ciljeva" i "buducnosti"....
Mozda se setate istim Gradom sa buducim naucnikom svetskog glasa, koji je OVDE dosao da RADI, a ne "negde tamo"... koga ste u zaru kampanje nazvali "naucnikom", a uznemireni autor teksta "samoupravljacem"...
Препоруке:
2
0
45
петак, 14 март 2014 14:53
drJela Bisic
d\Da li postoje naucnici(pa i prirodnih nauka)koji su vernici? Da je Tesla bio vernik iskljucuje se, kao mogucnost,(iako je kumovao crkvi Sv Save u Njijorku)zato sto je,(neosporno)bio velik naucnik. Smatra se da biti vernik podrazumeva biti zatucani mracnjak, a posto naucnik ne moze4 da bude zatucan9a ni mracnjak)to dvojstvo ne moze da postoji. Mrtvom naucniku, po tom gledistu, nije mesto u grobu, pogotovo ne u crkvi, u kripti, u porti. Njemu je mesto u naucnom okruzenju, muzeju,npr, a moze i u laboratoriji, na polici(pocasnoj,naravno).
Препоруке:
3
0
46
петак, 14 март 2014 15:52
drJela Bisic
Spomenuto je (sveto)samoupravljanje zato sto je ono(jos uvek)(ziva)paradigma Srskog duha. Umro JBT, nestao komunizam, raspala se SFRJ,(pa i SRJ,pa i Zajebnica S i CG)-a duh samoupravljanja jos zivi, cak i u srcima srpskih antikomunista. Nista ne moze da se radi kao sto se radilo-o svemu ima da se odlucuje, i to svako da odlucuje, a najvise da odlucuje onaj koji nista ne zna-pa ne bi smeo ni o cemu da odlucuje.
Препоруке:
4
0
47
петак, 14 март 2014 22:30
drJela Bisic
Kada odlucuju o tome kako ce da se sahrani covek, koji se nikada nije izjasnjavao protiv vere(u kojoj je krshten i odrastao), koji je kumovao hramu te crkve,tamo gde je ziveo,-ateisti sebi uzimaju slobodu da uce crkvu kada ce,gde,pa valjda i kako to da uradi. Koju molitvu da mu ocitaju. Ocekujem da donesu odluku i napisu peticiju o tome kada ce da pocne Uskrs sledece godine,i koja jela mogu da se jedu za vreme posta. To je potpuno u duhu samoupravljanja, kada su rzni nedouceni odlucivali kako ce inzinjeri da vode fabriku, i koji doktor je strucan, da napreduje ili bude primljen na posao.
Препоруке:
2
0
48
субота, 15 март 2014 12:08
Vladimir
Nije ovde sustina u "odlucivanju" kako da se neki vernik sahrani, to je nesporno.Sporne su zamene teza, sporno je orgijanje u kampanji, sporno je izlaganje urne Nikole Tesle na PLATOU(lazno se spominje "porta")...bilo gde i bilo koji PLATO...Lazi, zloupotrebe, zamena teza, podmetanja..to su vestine koje se mogu prepoznati u ovoj "akciji"...Inace niko ne vredja Crkvu, veru, pravoslavlje, niti to osporava Tesli.Valjda je bitan i stav PORODICE, valjda je bitno postovanje SVEGA, pa i poastovanje Aleje Velikana...A to da privremeni organ, sa tehnickom ministarkom, donosi nekakvu odluku i upetljava Patrijarha, u predizbornoj kampanji, omalovazavajuci SVE vrednosti koje (jos) IMAMO, naucnike, veru, Teslu, svest gradjana i volju porodice, zarad IZBORNIH POENA...FUJ!
Препоруке:
0
0
49
субота, 15 март 2014 21:15
drJela Bisic
Pokretanje pitanja Tesline sahrane verovatno jeste, kao sto se sumnja "deo" predizborne kampanje. Nemojte glasati za stranke koje ovo rade-pa neka sahranjuju kad hoce. Plato:ako je mesto osvestano po kanonima crkve-ono je prikladno za grob. Pa koliko je neopojanih na nasim grobljima? Ako crkva smatra da je za versku sahranu mesto prikladno-zasto se laici, koji toj crkvi ne pripadaju, bune? Zamislite da se hriscani bune kako se sahranjujmu muslimani. Njihova vera-njihovo pravo. Porodica tu nema apsolutno pravo,to i sami znate. Ako neko izricito izrazi zeju da bude sahranjen bez verskih obreda-porodica tu ne moze nista da ucini. Ni u suprotnom slucaju. A pogotovo porodica ne moze da do beskonacnosti odlaze sahranu.Koliko ja znam-kod nas se i ateisti sahranjuju, a ne drze na policama.
На нашу велику несрећу ово је суморна истина. Треба погледати у "Политици" шта је овим поводом изволио да каже један професор универзитета. "Помоз` Боже јаднијем Србима"!
sluzi iskljucivo promociji onih koji to zele da nametnu,
i nema nikakve veze ni sa Teslinim nasledjem,
niti sa izrazavanjem postovanja prema njemu.
проблем јесте у томе што је представник српске владе у оставци(техничка влада,кандидат за градоначелника или високу функцију у републичкој влади);и представник градске владе(члан привременог већа,кандидат за градоначелника)..обоје из исте,владајуће странке,обоје су потписници договора.
Многи су то са правом препознали као предизборну активност у коју су свесно увели трећег потписника.
И свима нанели велику штету.
- da nasi velikani Vuk i Dositej vec pocivaju pored Saborne Crkve
- Da je Hram 1000 puta poseceniji od Teslinog muzeja
"јер и то је, на крају крајева чин који треба да нас приближи и Европи и Америци (тле где је Тесла први пут био сахрањен, али и место где је спаљен) - цивилизованом свету уопште"
Аутошовинизам до крајности. Цивилизованост САД и онога што ви сматрате за Европу долази до изражаја ових дана.
Шта би ово требало да значи, да некакав Теслин дух лута по Београду. Молим Вас да наведете где уопште у Библији пише да посмртни остаци имају икакве везе са душом. Да не издаје можда СПЦ визе за онај свет.
Tamo gdje kler ima veliki uticaj na drustvene odnose ovaj deklarativno izneseni stav obezbjedjuje exkomunikaciju. Rigidna religijska praxa rezultira zarobljenim umom, zato agnosticizam jedini ima tu sirinu da uvijek ostavlja dovoljno prostora i nauci i Bogu.
Tesla je svojim zivotom bez sumnje bio agnostik,
genije ciji um na srecu covjecanstva nije mogao biti zarobljen kanonima jedne od abrahamskih religija.
Sibajte minuse, bice mi drago.
и мене је душа заболела.Али да би се Светлости спојиле на Врачарском платоу треба наћи праве речи како би се они залутали вратили на пут.Але су скупиле 35.000 присталица а испред музеја их је било око 1000 (ако и толико).Тамо је био чак и онај "know-how" за револуције.Слажем се да су заборавили да је самоуправљање прошлост.То што су се "научници" побунили по том питању је јаднако као и да се у неком другом случају побунио еснаф водоинсталатера и успротивио иницијативи СПЦ.Нилола Тесла пре свега није научник него јасновидац,светловидац,какогод. Разумела сам да у његовим делима нема научног принципа ни методологије.Сам је говорио да он своја дела види.Тесла је одуховио науку. И то, додатно, даје право СПЦ да покреће иницијативу."Научницима" ту нема места.О Теслином доживљају Творца могу да евентуално дискутују филозофи и духовници.Наставите и биће једног лепог дана велики сабор испред Драгуља на Врачару када ћемо сви бити обасјани.
Онима који би да у Музеју одају пошту Тесли, кад би они то стварно радили, требало би само да је улазница два пута скупља и они му никад више не би одали пошту. Уосталом, музеји нигде у свету не служе за одавање поште и помало је морбидно да у музеју буду изложени нечији посмртни остаци.
Веома ми се допада да споменик Тесли буде на прилазу Храму а поред Народне библиотеке. Дај Боже да и други српски великани добију своје споменике на том платоу.
Ако је било политичке злоупотребе ове одлуке због избора, онда је протест у том делу у реду. У свему осталом није ни мало убедљив. Зато треба завршити започето после избора, на примерен начин, у складу са цивилизацијски узусима. Што пре!
Radi se o ugrađivanju, baš kao svuda okolo.
Čije ime ima bolji rejting danas - Tesla, SPC ili Srbija ?
Iz toga se jasno vidi ko kome treba.
Ne treba Srbija Tesli, nego bi bilo fino kada bi mogli da uđu u neko "partnerstvo", da se i posle njegove smrti uzme neka kinta ili ubere neki reklamni poen. Što bi Đoković stajao sam ?
Tu je srž protesta. Takvim ugrađivanjem uprljaće se njegova osnovna ideja - otkrivanje tajni prirode za korist _čovečanstva_ .
Тесла је био сахрањен, па након непуна три месеца ексхумиран и кремиран, а мотивација његовог сестрића да тако поступи је нејасна.
Уколико нема изричито изражене жеље у тестаменту, поступа се по "дифолту", а то је за нашу (српску и европску) културу сахрана и ја верујем да Тесла, као и сваки други човек, заслужује да има гроб.
Било које место на платоу код храма је одговарајуће, а уместо фантазирања о маузолеју, што је сада још један предлог који је у оптицају, држава би (ваљда) могла да подигне један прави музеј науке, који би садржао и четири сталне меморијалне изложбе посвећене Тесли, Михаилу Пупину, Милеви Ајнштајн и Милутину Миланковићу.
nije mu mesto u institucijama dečijih bolesti kao što su religijski hramovi.
Da razjasnimo neke stvari. Crkva je protiv spaljivanja kao prakse, ali ne brani da pepo pokonika bude sahranjen po pravoslavnom obredu. Ta se odluka ostavlja nadleznom svesteniku, koji nece biti kaznjem ako odbije, niti ce snositi posledice ako prihvati. Kraj price.
Na kraju krajeva, od svakog od nas ce ostati samo pepeo, a da li ce nas potpmstvo upamtiti zavisi iskljucivo od nasih dela koja ucinimo za zivota na Zemlji.
"Тесла нема свој мир у музеју. Он ће наћи свој мир тек када буде достојно опојан и сахрањен"
Шта би ово требало да значи, да некакав Теслин дух лута по Београду.”
Не знам за Теслин, али знам да наш дух лута по Београду. Лута и тражи
преостале Србе.
Јер је Тесла заслужио Маузолеј у Београду
него СНС гробно место на Врачару уз помоћ дневнополитичке СПЦ
Људи су убили Теслу, отели његове научне изуме и злоупотребили их, насилно спалили његово тело и сада се његов пепео налази у урни у музеју и не зна се шта ће даље бити?! (Узгред буди речено зграда музеја је отета од власника у комуњарско време и питање је шта ће бити са тим музејом.
Тесла има право а ми баштиници његове научне баштине обавезу да га сахранимо коначно као верника и Божјег човека. По мом мишљењу, његова урна може бити сахрањена у православном храму (то је обичај у хришћанству) или постављена у гроб. Место јој свакако није ни у каквом музеју, јер то није изложбени експонат.
Држава би морала послушати савет СПЦ како треба сахранити великана Теслу. Мислим да је је овај глупи споразум о сахрани Тесле бедна злоупотреба у предизборни систем манипулације...
упућен човек, зна шта је самоуправљање.
1) није важно колико људи шта мисли, веђ ШТА ти људи износе као аргумент. Коперник је једини мислио да се Земља врти око Сунца, и ЈЕДИНИ је био у праву. То што износите није аргумент.
2) 'Споразум'? КО се то договорио практично ИЗА ЛЕЂА јавности? Зар није требало да буде ЈАВНА ДЕБАТА пре доношења било какве одлуке?
3) НИЈЕ УРЕДУ и НИЈЕ ДЕМОКРАТСКИ да НСПМ за кратко време доноси чак ДВА Зупанова чланка, оба у истом смислу и оба агресивна и чак и непристојна, и НИ ЈЕДАН КОМПЕТЕНТАН ОДГОВОР на његове тезе.
Зависи на којем се нивоу посматра. Некада је ово истина. А некада је научна истина утрта не сумњом, него управо супротно, љубављу према Богу. Многи су научници били управо свештеници (а и алхемичари, као рецимо Њутн).
А и филозофски гледано, један број научника јесте религиозан, Ајнштајн на пример то лепо описује у својој књизи, с тим што он под појомом 'Бога' подразумева Природу, или неки величанствени ум који се не може спознати већ једино наслутити. Са друге стране, Хокинг је изразит атеиста и он сматра да је наука ваћ на таквом степену да за Бога и његово стварање света напросто нема места - једноставно, све се може објаснити науком.
"Без јавне дискусије, јер неким стварима као што су сахране нису примерене јавне дискусије и самоуправљање." i tačka
ПС ја мислио да је Тесла давно сахрањен
to i jeste agnosticizam, ekumenstvo bez multireligijskih vijeca, dakle priroda, apsolut, bitak...
Nedavno negdje vidjeh kako je neki cini mi se njemacki naucnik razmisljajuci o neslucenim tehnoloskim inovacijama konstatovao kako ce ako svijet ne propadne za par stotina godina tim genercijama biti komicni vjerski obredi koji se danas prakticiraju,
nesto slicno kako mi sa ovih pozicija gledamo na npr. obrede Maja i Asteka.
Urna Nikole Tesle ne stoji u BILO KAKVOM museju, vec u muzeju Nikole Tesle.
U svoja jedina 32 sata boravka u Beogradu, nije se ni osvrnuo na crkvene glavesine, ali je lepo vreme provodio na Velikoj Skoli, drzeci predavanje.
Jedina ruka koju je poljubio je ruka, tada vremesnog, Jovana Jovanovica Zmaja!
Idite i zavrsavajte onaj semafor u Zemun Polju, do izbora, ostavite Teslu na miru!
Наравно да покојници не треба да почивају у музејима, стамбеним квартовима, шеталиштима, или трговима. ... шта ће Доситеј и Вук - чија су учења и реформе најжешће осуђени од СПЦ у порти Саборне цркве? Зашто се патријарси сахрањују ко где хоће, а не у Патријаршији у Пећи? ....У храмовима се чувају мошти, или честице моштију светитеља,
У понечем се слажем с Вама, али, с друге стране, живот, Црква, држава и људи нису никад били под конац и савршено једнообразни. Увек је било изузетака, одступања, па и грешака, заблуда, исправљених одлука ...
Ако СПЦ, на пример, у једном времену некога осуди, не мора за вјеки вјеков тако да остане.
Живот и свет би били јако досадно место да је све увек исто, предвидљиво и уређено до танчина.
Њега треба оставити тамо где је и до сада био,нака његов пепео буде са његовим открићима.многа његова открића су непојмива верницима или су у нескладу са звничном религијом.Он је сигурно агностик,а можада је и атеист,јер да то није био,неби ништа ни открио.
Мислим да није примерно да се схрани у цркви,већ на негом другом месту где ће свима бити доступан.
Треба отклонити религију од Тесле,јер да је то хтео он био јасан и изричит,као у својим открићима,а најгоре је од тога правити политичке поене.
Da imamo obraza sami bismo u zemlju od srama. Ovakvima, neprijatelji su nam izlisni. Svest nam je vec do te mere izmenjena da se namece vec izreceno pitanje "Ima li ovde Srba?".
Verujem da je nenameran(ali dozvolite da zdravo sumnjam) vas stav o NAUCNICIMA, stavljanje naucnika pod "navodnike".
Ako ste mislili da su LAZNI naucnici, kao sto Srbija vrvi od laznih patriota, laznih radikala ili laznih europejaca, pogledajte, zarad licne informisanosti, da li treba postavljati navodnike, bas svuda, svakome i zarad ludila kampanje
http://www.blic.rs/tag/117706/Milovan-Suvakov
I da li je bas korektno, da ne kazem normalno, da se takav covek nazove "samoupravljacem", i to od strane marginalnog drustvenog cinioca.
Resiti problem koji je bio neresiv Isaku Njutnu...da ga turimo "pod navodnike", da ga pljunemo i omalovazimo, zarad "visih ciljeva" i "buducnosti"....
Mozda se setate istim Gradom sa buducim naucnikom svetskog glasa, koji je OVDE dosao da RADI, a ne "negde tamo"... koga ste u zaru kampanje nazvali "naucnikom", a uznemireni autor teksta "samoupravljacem"...