Zahvalnost autoru na sjajnom tekstu.Ono što mnogi komentatori ovde danima pričaju poučeni primerima iz svog života autor ovog teksta uspeo je da kaže u nekoliko rečenica sa neoborivom naučnom argumentacijom.Pri tome sam autor teksta je vrlo kompetentan i stručan tako da bi oni koji donose ovakve nakaradne zakone trebalo ponekad da konsultuju i ovakve ljude koji imaju šta da kažu na mnoge teme.
Gospodo stručnjaci iz raznih društava, udruženja i organizacija izvolite probajte da argumentovano osporite bar jednu reč iz ovog sjajnog teksta.
Još jednom HVALA autoru što nam daje nadu da nauka ipak postoji.
Preporuke:
111
2
2
ponedeljak, 22 decembar 2014 10:19
sofi
Hvala Profesoru. Vrlo odmeren i racionalan pristup čitavom problemu.Telesno kažnjavanje DA, zlostavljanje NE. Ujdurmu pravi ,,druga strana". Voleo bih da čujem šta ,,druga strana" ima da zameri ovakvom kazivanju, ali da zamerke učini argumentovano.
Preporuke:
90
2
3
ponedeljak, 22 decembar 2014 10:40
Sva
ljudska bica su vlasnistvo drzave, pogotovo deca.
Sve je isto kao sto je oduvek bilo izuzev metoda i duzine lanaca, koji su daleko duzi nego sto su bili u Egiptu ili starom Rimu.
Preporuke:
60
1
4
ponedeljak, 22 decembar 2014 11:02
Majković
U redu je ovo što kaže profesor i u redu su komentari ali valjda svi oni shvataju da se ne radi o pravnoj odluci čiji je osnov psihologija pa i sama praksa nego o političkoj odluci čiji je cilj uništenje porodice
Preporuke:
118
1
5
ponedeljak, 22 decembar 2014 11:15
Suvorov
Autoru hvala na dobrom tekstu.
Kuda može da odvede zloupotreba zabrane telesnog kažnjavanja dece, posebno kod dojučerašnjih divljaka, koji sada glume civilizovanost:
http://www.vaseljenska.com/vesti/janjicari-novog-doba-kosmar-savremene-evrope/
Preporuke:
54
1
6
ponedeljak, 22 decembar 2014 11:26
G.S.
Zalažem se za racionalnost, principijelnost i ljubav prema detetu,umesto dresure na koju najviše liči predlog o ukidanju telesne zabrane.Radi boljeg razumevanja teme, prenosim jedan veoma dobar tekst,naveden na sajtu facebookreporter.org
„Kada se jedno dete smeje, smeje se ceo svet“, reči su poznatog poljskog pisca za decu, pedijatra i pedagoga, Januša Korčaka, autora obrazovnog romana za decu Kralj Maćuš Prvi. Za vreme Drugog svetskog rata Korčak nije hteo da napusti siročad o kojoj se brinuo, već je zajedno sa njima otišao u nacistički logor Treblinka, u kojem je i ubijen.
1. Ne očekuj da tvoje dete bude kao ti, ili onakvo kakvo bi ti želeo da bude. Pomozi mu, da postane samosvojan čovek, a ne tvoja kopija.
2. Ne traži od deteta da ti plati za sve što si za njega učinio. Dao si mu život; kako ti se može zahvaliti? On će dati život drugome, drugi trećem… to je zakon nepovratne zahvalnosti.
Preporuke:
44
3
7
ponedeljak, 22 decembar 2014 11:27
G.S.
3. Ne sveti se detetu za uvrede koje su te snašle, da u starosti ne bi jeo gorak hleb. Jer što si posejao to će i nići.
4. Ne potcenjuj njegove probleme. Svakome je dat život u skladu sa snagom koju ima, i budi siguran da njemu nije lakše nego tebi, a može biti da mu je i teže, jer nema iskustva.
5. Ne ponižavaj ga!
6. Ne zaboravi da su najvažniji čovekovi susreti u životu – susreti sa decom. Obraćaj više pažnje na njih – mi nikada ne možemo znati koga srećemo u svom detetu.
7. Ne muči sebe ako ne možeš nešto da učiniš za svoje dete. Seti se, detetu je uvek nedovoljno ako nije učinjeno sve.
8. Dete nije tiranin koji vlada čitavim tvojim životom, i nije samo plod od krvi i mesa. Ono je ta dragocena čaša koju ti je Život dao, da je čuvaš i razvijaš u njoj stvaralački plamen. U toj oslobođenoj, rasplamsaloj ljubavi majke i oca, raste, ne „naše“, ne „moje“ dete, već duša koja nam je poverena na čuvanje.
Preporuke:
41
4
8
ponedeljak, 22 decembar 2014 11:27
G.S.
9. Nauči da voliš tuđe dete. Nikada ne čini tuđem detetu ono što ne želiš da čine tvom.
10. Voli svoje dete uvek – i kada je netalentovano, nesrećno, odraslo. Razgovaraj sa njim – raduj se, jer dete je praznik, dokle god je sa tobom.
Najvažniji elementi Korčakove koncepcije vaspitanja su:
• odbacivanje nasilja – fizičkog, verbalnog, nasilja koje proizlazi iz prednosti starije dobi ili obnašane funkcije
• ideja vaspitne interakcije između odraslih i dece koja proširuje definiciju klasične pedagogije
• uverenje da je dete ljudsko biće u jednakoj meri kao i odrastao čovek
• načelo prema kojem se u vaspitnom procesu u obzir uzima individualnost svakoga deteta
• vera u to da dete samo najbolje poznaje lične potrebe, težnje i osećaje, stoga ima pravo da očekuje odrasli uvažavaju njegovo mišljenje
• priznavanje detetu prava na poštovanje, neznanje i neuspeh, privatnost, lično mišljenje i vlasništvo
• svest o tome da je razvojni proces deteta težak posao
Preporuke:
33
5
9
ponedeljak, 22 decembar 2014 11:29
namcor
Ovo je izvod iz moje komunikacije sa svojom sestrom na FB, povodom iste teme. Ona voli da pise opsirno, pa cu podeliti u dva dela (i opet ce biti skraceno):
"Ova hajka je čista manipulacija i mazanje očiju. Kao prvo, čak i ako izglasaju zakon kojim se zabranjuje telesno kažnjavanje dece, isti neće biti primenjivan. Iz prostog razloga što njima (državi) ne pada na pamet da se bave našom decom (a i nemaju kapacitet za to). Hahaha da oduzmu dete... ma važi... a gde će s detetom, da ga vode kući možda? Najveći zagovorenici ovog zakona su psiholozi i kojekakvi pedagozi, koji, inače, i nemaju šta da rade pa moraju da izmišljaju volšebne projekte od kojih će, možda, izvući neku crkavicu. O čemu se radi... u praksi, psiholog ili pedagog, najčešće, uopšte neće da se bavi detetom koje svojim ponašanjem iskače iz kalupa, ili, kako vole da kažu - rizično se ponaša."
Preporuke:
33
2
10
ponedeljak, 22 decembar 2014 11:31
namcor
Drugi deo:
"Oni takvo dete vrate roditelju s rečenicom "pričajte s detetom, razgovarajte, naučite vaše dete ovom onom, ne mislite valjda da ćemo vam mi vaspitavati dete...". Dakle, oni rade s decom koja su već ukalupljena i s njima je lako raditi, ali, problem je u tome što takva deca i ne stižu na psihološku opservaciju jer - nema potrebe. Znači, ostaju testiranja i projekti. Tu je lova. Zato toliko skaču da odbrane svoje moderne stavove koji su zasnovani na mišljenju tuđeg mozga. To su oni stručnjaci koji u psihologiji primenjuju metode formule. Ne treba biti puno pametan i shvatiti da je psihologija takva nauka u kojoj nema egzaktnosti. Dakle, ništa nije izvesno, i ništa nije neizvesno. O svemu možemo da diskutujemo samo na nivou trendova i primećenih obrazaca koji se ponavljaju (ako posmatramo zdravu ličnost, devijacije su za psihijatre, mada i tu je diskutabilno šta jeste devijacija a šta nije)." Ostalo mi je samo da se slozim sa njim (oboje imamo decu).
Preporuke:
33
4
11
ponedeljak, 22 decembar 2014 11:35
I sam sam zlostavljan kao dijete
Podržavam donošenje Zakona i njegovu primjenu u punom kapacitetu, jer iz ličnog iskustva znam da se zlostavljanje djece zaista dešava, jer i sam sam kao dijete bio strašno zlostavljan od strane "oca" dok se nisu roditelji razveli, a kasnije se "zlostavljanje nastavilo" sa izbjegavanjem alementacije i drugim gadostima (oženio ženu sa tuđe dvoje djece, a odbacio svojih dvoje djece, koji su krvno njegova, kako on tako i njegova cijela familija,pas im mater).Potrebno je zaštiti djecu, jer je jako teško odrastati bez oca, svako živ napada jer te smatra lakom metom, a ti moraš sve sam da se braniš, pa treniraj borilačke sportove, pa karate, pa boks, pa sve da se zaštitiš da možeš na napade adekvatno odgovoriti da možeš nekom glavu razbiti kad napadne (bilo odrasli bilo neko drugi?).U školi moraš biti i bio sam više puta bolji od drugih, sve odlikaš, pa i kad dođe neka loša vijest o tebi (da si nekoga pretukao od djece) niko ne vjeruje od nastavnika da tako miran i radišan učenik?
Preporuke:
8
68
12
ponedeljak, 22 decembar 2014 11:46
Drinko Končarević
Profesor u svom "sjajnom tekstu" nije dao konačno rešenje problema jer ne može. Rešenja, recepta, nema. Sve je relativno. Prema tome, krajnost, u koju je ušlo oko 120 "stručnjaka" sa pretnjom o oduzimanju deteta je besmislena. Sada je pitanje, ko te stručnjake i NVO plaća? Jasno je samo jedno. Ovi stručnjaci su po nečijem nalogu izvršili napad na porodicu. A evo, još jedan razuman čovek ih je razoružao. Hvala mu.
Preporuke:
63
3
13
ponedeljak, 22 decembar 2014 11:58
Majković
Svaka čast Korčaku i njegovog interpretatoru ali reći da dete nejbolje poznaje svoje potrebe je prosto tragikomično.Da li naprimer dete od 2 godine najbolje zna da li treba da se operiše ili ne, da uzme lek i slično.Kako je trebalo postupiti sa onom decom od 10 i 11 godina koja su napala.Rašu Popova, da li on nije smeo da se brani možda su trebali da ga ubiju kao i čoveka pre dva meseca.Dete do 3 godine nije razumno.Da li ako se zaleti da skoči u vatru treba reći izvoli ti najbolje znaš šta je dobro za tebe.Ili recimo manje je poznato da skoro sva deca do 11 godine ne znaju da ocene spoljašnju temperaturu.Treba im reći iziđi ti u mokroj majici na minus deset.Znam koliko sam problema imao sa svojim sinovima baš oko toga dok su bili deca. Pitao sam direktorku najveće srednje škole u Srbiji šta znači natpis na školi da deca treba da se dolično oblače kad su pristojni i ona mi je rekla dolaze goli u školu kad je hladno i dobijajau upalu pluća i bronhitis.Naravno ne doslovno goli.
Preporuke:
40
1
14
ponedeljak, 22 decembar 2014 12:02
Panta
Ima jedna latinska izreka koja najbolje govori o suštini ovog novosmišljenog razarajućeg zakona za porodicu, a u cilju porobljavanja svih ljudi osim elite izuzetih.
On glasi:
Qui parcit virgae, odit filium suum.
Ko žali prut, mrzi sina svoga.
Dakle, suština je da se roditelji i deca međusobno zamrze, jer se stvaraju uslovi da od dece neće odrasti čestiti ljudi, već ulične zveri.
Ima niz primera gde odrasli probisveti okrivljuju svoje roditelje što ih nisu tukli dok su bili deca, te od njih napravili normalne ljude.
Ali kome to govoriti? Kvislinzima i slugama derikoža, terorista i zločinaca? Ma hajte. To rešava samo jedna opšta revolucija i odvajanje kukolja od žita.
Preporuke:
54
4
15
ponedeljak, 22 decembar 2014 12:07
Majković
Moj srednji sin je kada je bio dete redovno oblačio mokre čarape u bilo koje doba godine ako po njegovom mišljenju nije bilo čistih.Jednostavno uzeo bi ih i prao i obukao.Koliko smo samo muke oko toga imali.Ili ovo da se deca druže samo sa decom , pa nikada ne bi naučili da govore,a de ne govorimo o učenju bilo čega.Ovaj pokret infantilizacije i debilizacije čovečanstva postaje ozbiljan i naročito je opasan za decu jer smo mi odrasli nekako nešto naučili.Sentimentalizam kao suprotnost ljubavi najveće je zlo i oruđe Novog Svetskog Poretka.Ne vereujem da je gospodin koji citira Fejsbuk ikada imao posla sa svojom ili tuđom decom.Nije mi jasno ni kako je to neko vodio decu u logor smrti a odraslog vaspitača nije.
Preporuke:
29
0
16
ponedeljak, 22 decembar 2014 12:40
I sam sam zlostavljan kao dijete
Treba zakonom zabraniti i najoštrije kažnjavati svako zlostavljanje djece, ne samo u užoj porodici već i u sakralnim objektima na vjerskoj pouuci, te i u školi od pojedinih sadistički nastrojenih učitelja, nastavnika i dr?Mnogo je takvih koji se na djeci iživljavaju, koji na djeci udarcem "rješavaju svoje bračne probleme" i zagađenost odnosa.Mnogima kako ga religiozni nazivaju "BoG" (nisam religiozan, ateist sam) da djecu a ne bi im trebao dati,jer nisu zaslužili djecu i to im da dobru i pametnu djecu, a nažalost neki dobri ljudi nemaju djece.
Preporuke:
9
39
17
ponedeljak, 22 decembar 2014 12:51
Suvaja
Svaka čast, profesoru na naučnom poštenju! Tek kad je nauka iskrena u pogledu granica i uslovnosti svojih rezultata, ona može biti na korist i napredak! Sve drugo je magija i volja za moć.
Preporuke:
29
0
18
ponedeljak, 22 decembar 2014 13:07
Za administraciju NSPM, ne objavljuj!
Komentar ne objavljujte, ovo je samo za vas, kao vijest.O zločinima nad srpskim zarobljenicima sa Vozuće od strane mudžahedina (stranih plaćenika) mnogo puta sam prethodnih godina u komentarima pisao, a da ima tu nečega evo vam dokaz:
Kako bi izbjegao špekulacije o imenima odgovornih u slučaju "Vozuća"
Šta sadrži dokumentacija o ubistvu Srbina na Vozući koju je Mirsad Kebo predao Tužilaštvu BiH
- See more at: http://www.avaz.ba/clanak/154058/sta-sadrzi-dokumentacija-o-ubistvu-srbina-na-vozuci-koju-je-mirsad-kebo-predao-tuzilastvu-bih#sthash.Osdks4WB.dpuf
Mirsad Kebo je potpredsjenik Federacije BiH.
Preporuke:
18
0
19
ponedeljak, 22 decembar 2014 13:08
namcor
Vidim da se diskusija rasplamsala svuda po netu. Sticem neodoljiv utisak da su zagovornici apsolutne zabrane, cak i najlaganije pljuske po guzi, oni sto 1. Nemaju svoje dete ili 2. Ne odgajaju svoje dete licno ili, opet, nemaju veze sa realnoscu i zive u nekom, svom univerzumu. U ovo vreme globalizma, svaka kolektivnost je predmet ponistavanja. Drzava, nacija, a evo, sada (i ne samo sada, vec duze) i porodica su predmet unistenja, a kud ces to bolje uraditi nego ako otudjis roditelje i decu. Ide se na stvaranje otudjenih pojedinaca (po mogucnosti, sto zaduzenijih), koje je onda lako kontrolisati (prica o jednom prutu i snopu pruca...sta se lakse slomi?)
Preporuke:
31
1
20
ponedeljak, 22 decembar 2014 13:11
Majković
Pa zlostavljanje dece je uvek bilo zlostavanje svako treba zabraniti, da vi čitate šta piše ovde se ne govori o zabrani zlostavljanja.
Preporuke:
24
0
21
ponedeljak, 22 decembar 2014 13:11
Puki
Ovaj zakon je jedna od Jevropskih dogmi i Srbija obavezno mora da ga donese i usvoji.
Dakle, kada srpski ćale ili keva odalame šamarčinu klincu, odmah ih poslati u ćorku, a zlostavljano dete zakonski dodeliti na vaspitavanje i izdržavanje zaposlenima u Centrima za socijalni rad, psiholozima, profesorima fakultetima za filozofiju i ostale društvene mantre, NVO, borcima za prava dece, i zašto da ne, poslanicima koji donose zakone, novinarima nezavisno-demokratsko-liberalnih medija (obavezno B92), članovima vlade, misiji EU, MMF, Svetskoj banci, LGBT populaciji, g. Kirbiju, itd. itd.
Sve ovo naravno na trošak navedenih organizacija i pojedinaca.
Preporuke:
35
3
22
ponedeljak, 22 decembar 2014 13:12
siniša
Reč je naravno o idiotizmu.
Poput odnosa prema homoseksualcima.
Sledeće očekujem da će se doneti zakon o zabrani spaljivanja veštica.
Evo o čemu se radi.
Na Zapadu masovno ubijaju homoseksualce . Drugo na Zapadu decu tuku surovo u školama. Zar Timoti DŽon Bajford nije o tome svedočio lično. O toj praksi na primer u Engleskoj. Poslednje veštice su spaljene u Nemačkoj i Holandiji početkom dvadesetog veka ( DVADESETZOG ).
I u EU su doneseni takvi zakoni i trebali su biti doneseni.
Međutim kod nas takva praksa ne postoji. Niko ne ubija homoseksualce, niko ne kažnjava telesno decu u školama, niko ne spaljuje veštice. I zakoni koji tretiraju tu materiju su vrlo napredni i liberalni i proističu iz nacionalne etike i prakse.
Pojedinačni slučajevi su iz domena psihopatologije.
Dakle videla žaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu. ČIST NVO IDIOTIZAM.
U nekim zemljama, na primer Kanada su slični zakoni u kojima se zabranjuje roditeljima da kažnjavaju decu bili doeseni pa opozvani.
Preporuke:
38
1
23
ponedeljak, 22 decembar 2014 13:14
Majković
Pa zlostavljanje dece je uvek bilo zabranjeno kao i svako zlostavljanje.Ovde se ne radi o zabrani zlostavljanja nego o prenormiranosti i kontroli države nad svakim aspektom ljudskog života.
Preporuke:
35
0
24
ponedeljak, 22 decembar 2014 13:38
namcor @ I sam sam zlostavljan kao dijete
Druze, ti si pobrkao loncice. Niko ovde ne zeli da dozvoli niti zagovara zlostavljanje dece. Zlostavljanje dece je, vec sada, zakonski regulisano i zabranjeno. I kaznjivo. Ovde se prica o primeni telesnih kazni, koje ne ostavljaju fizicke ni psihicke traume i tragove. Nemoj mi, samo reci, da par sljapki po guzi spada u zlostavljanje? Ako je tako, onda sam i ja eto zlostavljao svoje dete. Dobila je, par puta, kada je imala godinu-dve par pljuski po guzi. Posle toga je uvek bio dovoljan glas ili, ponekad, samo pogled. I cudo jedno, ona se toga ne seca i dan danas zivi u uverenju da je nikad nisam udario. Inace, ja sam bio ekstremno "nemirno" dete i jos se u mojoj siroj familiji prepricavaju moji "nestasluci". I znao sam da dobijem i mnogo vise od "par pljuski po guzi" pa sam, zbog toga u principu protiv maltretiranja i zlostavljanja dece, ali "vaspitnih par puta po guzi" nikome nece stetiti.
Preporuke:
31
2
25
ponedeljak, 22 decembar 2014 13:51
DRagan
Suvorove,
hvala za link. Tekst me je zaprepastio. Svako bi trebalo da ga pročita i distribuira. Jasno je šta nam se sprema.
Preporuke:
19
0
26
ponedeljak, 22 decembar 2014 13:59
Vladimir Dž
Slušao sam penzionisanog policajca koji je napisao knjigu o tome zašto Los Andjeles ima preko 100,000 odmetnika. Po njemu glavni razlog su rastureni brakovi i nemogućnost majki da kontrolišu decu u u uzrastu kad im je očeva strogoća najpotrebnija. Knjiga je analogija njegove mnogobrojne porodice gde je on kao najstariji sin jedini uspeo da bude izveden na pravi put pre nego što je majka oterala oca.
Po njemu sistem nema pozitivno mišnjenje o braku, a kad se to desi onda se gleda da bude rasturen a kasnije deca da budu nekontrolisana.
Pozadina ove mračne politike je kontrola društva. Kontrola podrazumeva širenje straha jer iza svakog ćoška stoji odmetnik kojem ne možete ništa, a kada ste u strahu onda ste podložni komandi. Strah je najveća pokretačka sila svakog društva. Tu je i smanjenje stanovništva, jer narkoman, lopov, alkoholičar,..imaju manje šanse da naprave potomstvo.
Pre neki dan smo ovde čitali analizu filma Elysium. To je buduće društvo kojem se sada prave temelji.
Preporuke:
25
1
27
ponedeljak, 22 decembar 2014 14:01
Vladimir Dž
U tom društvu je potpuni haos i strah. Porodice kao fundamenta društva nigde nema među ruljom. Recept za postepeno pretakanje u takvu formu su dali stari osvajači, najsežitiji je bio Hitler:
"Prvo osvojiš žene, tu si dobio decu, te će muškarci morati da prate"
Mi već sad vidimo metode kojim se osvajaju naše žene. Snažno im se sugeriše da odbace naše tradicije i postanu samostalne, nezavisne, samo svoje. Naslovi po našim stranim medijima:
"Ne treba vam muškarac ako imate dobru knjigu i kupku. Ove majke kažu da su očevi stvar prošlosti. Pevačica otkrila zašto je digla ruke od muškaraca. Nisam mogla da budem domaćica, a evo i zašto. Ambiciozne i uspešne žene su magnet za muškarce. Statistike: U Rusiji najviše žena menadžera. 10 Razloga da imate psa nego muškarca pored sebe"
Da li mi već sada osetimo obrise takvog društva. Koji je procenat mlađih kriminalaca koji su iz rasturenih brakova?
Elita je za svoju decu ostavila batinu na prestižnim internatima. Pitanje, zašto?
Preporuke:
23
1
28
ponedeljak, 22 decembar 2014 14:14
G.S.
Priča o Korčaku je veoma potresna i trebalo bi je pročitati jer govori o stradanju dece i ljudi za vreme rata.On je smatrao da može istovremeno da bude i Poljak i Jerejin.
„On je poznavao strah i patnju deteta iz sopstvenog iskustva. To znanje hteo je da prenese roditeljima“, kaže biografkinja Joana Olčak-Roniker.
SS oficir, u nacističkom logoru Treblinka, spremio je vagon dece siročadi i rekao piscu Korčaku da je slobodan na šta mu je on odgovorio da nisu svi nitkovi pa je zajedno sa decom ušao u gasnu komoru.Na putu smrti je držao dva najmlađa deteta i pričao im priče.
Mnoge škole, sirotišta za decu, ulice i trgovi u celoj Nemačkoj nose ime lekara i pedagoga koji je napisao: „Kada se jedno dete smeje, smeje se ceo svet“
Korčak formuliše prva dečja prava: pre svega je insistirao na pravu deteta da bude onakvo kakvo jeste, da se poštuje i dobija aktivno, pozitivno razumevanje i toplotu. Time je postavio temelj za današnja prava dece, sadržana u Konvenciji UN o pravima deteta.
Preporuke:
15
0
29
ponedeljak, 22 decembar 2014 14:19
G.S.
(2)
Da je čovek živ verujem da bi reagovao na sva vDa je čovek živ verujem da bi reagovao na sva vitoperenja koja su se dogodila u tumačenju dečjih prava i ne samo dečjih.
Preporuke:
13
0
30
ponedeljak, 22 decembar 2014 14:29
Dragoš
Ovo ima smisla ali ne u zemlji gde se zakoni donose prevođenjem ili prepisivanjem naloga evropske unije.
Preporuke:
17
0
31
ponedeljak, 22 decembar 2014 14:29
Agent
Ćerka ima infekciju oka i mora da stavlja kapi u oko što ona neće. Svako veče molimo i objašnjavamo da je to za njeno dobro, da to ne boli, da to nije ništa strašno, da bude hrabra.... usput je vijamo po kući pošto ona čim vidi kapi počinje da beži tako da moramo da je jurimo i hvatamo da bi uopšte započeli priču o infekciji oka i lečenju. To se onda završava tako što je ja držim dok se ona otima a žena vreba priliku da joj kane kap u oko. Sve je praćeno njenim kukanjem, zapomaganjem i vikanjem...da li ja zlostavljam moju ćerku?
Preporuke:
42
0
32
ponedeljak, 22 decembar 2014 14:35
Majković
Kava dečija prava.Valjda je osnovno pravo deteta da bude vaspitano.Sam se Ruso odrekao svog učenja o plemenitom divlljaku.A ovaj je uneo dvoje dece u gasnu komoru vrlo zanimljivo.
Preporuke:
14
1
33
ponedeljak, 22 decembar 2014 14:37
I sam sam zlostavljan kao dijete
namcor
Nemša ti pojma šta se dešava u pojedinim porodicama kakvo zlostavljane roditelj zna činiti svome djetetu i nažalost nikada ne bude zakonski sankcionisan.
Preporuke:
6
19
34
ponedeljak, 22 decembar 2014 14:37
Drinko Končarević
Ovo sa zabranom telesnog kažnjavanja dece, LGBT populacijom, pornografijom, demokratizacijom društva, itd., je odlična osnova za pisanje nove knjige pod naslovom "Psihologija masovnog fašizma, druga knjiga". Prvu je, 1933 g. napisao Vilhel Rajh, do te godine Hitlerov saradnik. Osvestio se čovek od Hitlerovog fašizma. Dakle onaj ko ima bazu podataka na ovu temu kao i odgovarajuću veštinu za analiziranje i pripovedanje, može da značajno doprinese razvoju naučne misli, te na taj način doprinese teranju ovih što bi zbog šamara, oduzeli roditelju dete i isto poslali u dom na maltretiranje od strane vršnjaka u domu...
Preporuke:
23
0
35
ponedeljak, 22 decembar 2014 14:47
namcor @ suvorov
Suvorov, procitao sam tekst na linku koji si ovde ostavio. Zdrav razum mi ne dozvoljava da poverujem u to. Sokiran sam. Ako je samo 5% istina, to je nepodnosljivo. A osecam da je istina mnogo vise od 5%! Prosto ne mogu da zamislim tako bolestan um koji bi to sve mogao da izmisli.
Preporuke:
11
0
36
ponedeljak, 22 decembar 2014 14:49
Majković
Pročitao sam priču o Korčaku i nije baš takva kao što vi pričate
1.Iz varšavskog geta odvedeno je 1942 verovatno u Treblinku 196
jevrejske dece i verovatno ubijeno u gasnoj komori.sasvim sigurno je da su ta deca ubijena
2.Korčaku je bilo nuđeno da ostane u getu ali on je rekao da ide sa decom i otišao nije jasno da li je znao gde ide
3.O nekavom vođenju u gasnu komoru nema svedoka
4.Izvesno je da su ta deca stradala i da su to nevine žrtve
5.Izvesno je da je Korčak u ovom slučaju plemenito postupio ali iz toga nikako ne sledi nužno da su njegove ideje ispravno
6.Dakle vi ovde pravite jednu logičku grešku jer ne znači da su ideje svakog dobrog čoveka ispravne
Preporuke:
17
4
37
ponedeljak, 22 decembar 2014 14:54
dž
.... novo `eksperimentisanje` ? To je vid korupcije, - kvarenja zakona (jer je to već regulisano, sada se samo - radikalizuje) ? Oni, koji takve propise `guraju` - jedino tako i`investiraju` u Srbiju ?
Da Kinezi (koji su siti eksperimentisanja ?!) znaju, šta se to `gura` u slobodoljubivu Srbiju (advokati tri meseca ne rade ?) - bežali bi odavde ?
Preporuke:
11
0
38
ponedeljak, 22 decembar 2014 14:55
G.S.
@Majković
Bilo je oko 200 dece.Tekst je prilično opširan,sve detalje možete naći na navedenom sajtu.trenutno se borim sa stabilnošću rada kompjutera pa usled toga pravim greške kao u predhodnom postu.
Ne mislim ja mnogo drugačije od vas,samo me u ovom slučaju interesuje više tema.O zakonu:
1.Svaki je narod plemenit dok ga ne pokvare zakoni(Žan-Žak Ruso)
2.Duh,pamet i smisao države nalaze se u njenim zakonima.(Marko Tulije Ciceron)
3.Zakon je paučina kroz koju prolaze velike muve,a hvataju se male.(Onore de Balzak)
4.Ljudi bi podjednako trebalo da se bore za zakone,kao i za zidine svog grada.(Heraklit)
5.Umnožavanje zakona dovodi do umnožavanja rupa u zakonu.(Ernst Bloh)
6.Zakon često dopušta ono što čast zabranjuje.(Nikolo Makijaveli)
Preporuke:
10
2
39
ponedeljak, 22 decembar 2014 15:01
namcor @ I sam sam zlostavljan kao dijete
"Nemša ti pojma šta se dešava u pojedinim porodicama kakvo zlostavljane roditelj zna činiti svome djetetu i nažalost nikada ne bude zakonski sankcionisan."
Pa to ti i pricam. Promasio si temu potpuno. Ovo nije tema o primeni, vec postojecih, zakona o zlostavljanju dece. Ovde se ne prica o tome zasto se ne primenjuju zakoni. Radi se o tome da diskutujemo o donosenju novog zakona, po kome, ne daj Boze, ne smem ni glas da podignem, ni popreko da pogledam svoje dete. Mi ovde govorimo tome da li je, uoste, moguce vaspitati dete bez ikakvog telesnog kaznjavanja. Ajd, kad si toliko "antiprotivan" objasni mi sta da radis sa tri godine starim detetom, koje je u trznom centru (bio sam prisutan i video) videlo neku igracku i trazilo od roditelja. Kada nisu hteli da mu kupe, leglo na pod i vristalo i histerisalo. Oni su ga ubedjivali, pricali, ali nista nije pomagalo. Vristalo je i dalje. Onda ga je otac, samo jednom pljusnuo po guzi..i ono se smirilo. Imas li bolje resenje?
Preporuke:
17
0
40
ponedeljak, 22 decembar 2014 15:17
I sam sam zlostavljan kao dijete
namcor
Da, otišao sam na zlostavljanje a ovo je zaista nešto drugo.U pravu si.Mora postojati neki autoritet prema djeci ali bez zlostavljanja.Pa i to što si napisao je legitimno.Ali da ti neko polomi nos, da krvariš, da te tuče krvnički to je već nešto drugo.
I šta stvara kod takvog "djeteta kad odraste" na svaki udarac, na šaamar da ga neko i u šali pokuša udariti takvu rekaciju koja je neprimjerena, da taj ko se i pošali dobije takve batine da niej svjestan šta ga snašlo.
U pravu si, nije ova tema o zlostavljanju.
Preporuke:
21
0
41
ponedeljak, 22 decembar 2014 15:20
fristajlo
Jedan kratak članak, i svi argumenti ovog "zakona" zbrisani kao metlom; tako je to, kad se pozove struka u pomoć.
Očito, autor je indirektno potpuno raskrinkao pravu motivaciju zagovornika zakona, i na tome mu čestita, a i NSPM-u što je dao prostor ovako inteligentnom doprinosu javnoj diskusiji.
Sada mogu i da donesu zakon, ali im neće vredeti ništa- nikoga neće moći da obmanu da on ima smisao.
Podlost, kojoj se pribegava u insistiranju na ovome je ogromna; naime, tvrdnja kako su oni, koji su protiv ovog zakona zagovornici telesnog kažnjavanja potpuna je zamena teza. Ko normalan misli da decu treba tući!? Radi se o pravu na grešku; ljudi su slabi, i nema svako sposobnosti da verbalno utiče na svako dete i odvrati ga od nepoželjnog ponašanja.
Za diskusiju je i ono drugo- psihološko kažnjavanje- ali ga zakonodavac lukavo ne pominje, iako je nauka odavno dokazala da je neuporedivo opasnije od telesnog.
A jasno je i- zašto ćuti...
Odličan tekst.
Preporuke:
21
0
42
ponedeljak, 22 decembar 2014 15:32
G.S.
@Majković
1.Iz originalnog teksta se vidi da je Korčak znao gde ide.
— kogda vse obitateli «Doma sirot» uže podnяlisь v vagon poezda, otpravlяvšegosя v lagerь, k Korčaku podošel oficer SS i sprosil:
— Эto vы napisali «Korolя Matiuša»? Я čital эtu knigu v detstve. Horošaя kniga. Vы možete bыtь svobodnы.
— A deti?
— Deti poedut. No vы možete pokinutь vagon.
— Ošibaetesь. Ne mogu. Ne vse lюdi — merzavcы.
A čerez neskolьko dneй, v konclagere Treblinka, Korčak, vmeste so svoimi detьmi, vošel v gazovuю kameru. Po doroge k smerti Korčak deržal na rukah dvuh samыh malenьkih detok i rasskazыval skazku ničego ne podozrevaющim malыšam...
2.Ja ne govorim o savršenstvu njegovih ideja ali tvrdim da je rekao mnogo dobrih stvari
Preporuke:
7
1
43
ponedeljak, 22 decembar 2014 15:53
Agent
Na ovu temu postoji takođe odličan tekst koji je napisao Miša Đurković a objavljen je u Politici.
link
www.politika.rs/pogledi/Missa-Djurkovich/index.1.lt.html
Posebno mi se dopada kraj, citiram:
Konačno, ako se ovakvi zakoni budu donosili, i kao otac i kao javni delatnik odgovorno izjavljujem da ih neću poštovati. Ako sam kao građanin spreman da poginem braneći ovu zemlju u ratu, tako sam spreman i na sve oblike građanske neposlušnosti i borbe da bih zaštitio svoju decu i porodicu i od unutrašnjih predatora.
Preporuke:
23
1
44
ponedeljak, 22 decembar 2014 16:52
Drinko Končarević
Moram da izdvojim jednu "sitnicu". U naslovu se ne ističu titule ovog profesora što govori o skromnosti i predanosti poslu kojeg radi. Dakle nije "bolesnik" kao oni iz grupe od 120 njegovih kolega koji ni jednom tenutku ne zaboravljaju da naglase svoje titule u smislu, to je argument koji potvrđuje ono što govorim. Tekst sa svojim sadržajem, logikom, itd. je ispred titula i njegovog egoa. Pravi profesor. Ne poznajem čoveka ali po tekstu me pdoseća na mog pok. oca. Zato, moram da se izvinim i ovom profesoru i svima koji su kao on, jer u mojim kritikama štrajka prosvetara, profesora i njegove kolege nisam izdvojio što ovim izvinjenjem činim.
Preporuke:
18
1
45
ponedeljak, 22 decembar 2014 17:15
hipokrizija
A kako se niko ne doseti da donese zakon koji bi ograničio odvratne televizijske emisije i reklame koje SIGURNO loše utiče na dečju psihu, čine ih nestabilnim, razdražljivim i neurotičnim, i da očekuju više od sebe i okoline nego što je realno?
Zbog svega toga roditelji moraju češće da pribegavaju fizičkom kažnjavanju nego što bi bilo drugačije potrebno. Da bi ih vratili u stvarnost i normalnost.
Preporuke:
19
2
46
ponedeljak, 22 decembar 2014 17:20
Velizar M. (1 od 2)
Ovde nešto ne valja. Ne mislim samo na zakon (da je zakon sulud to je jasno svima sa dva grama mozga). Ne valja rasprava. Kako dođosmo (ne mi ovde nego celo društvo) do teme da li je "par po turu" zlostavljanje? Zašto uopšte razgovaramo o kriminalizaciji ćuške? Zašto je došlo do toga da struka mora da interveniše i da se cepa? Nije ovde reč o zaštiti dece, reč je o zaštiti političara i njihovih gazda. Zašto se rasprava ne vodi o njima i njihovim motivima? Koji su uopšte motivi ljudi koji ovakve zakone predlažu, brane i za njih lobiraju?
Da krenemo od nevladinih organizacija. Neko je već primetio da su ovakve budalaštine za njih prilika da se lažnim moralisanjem domognu nekih para kroz "grantove" i "projekte". Takvi su dno, bedni izvršitelji sa ambicijom da budu "kapo"-i u logoru. Indoktrinirani korisni idioti.
Iznad njih su političari. Oni idu na to da se a) dodvore gazdama i b) uberu koji poen deklarativnim zalaganjem za "veća prava dece".
Preporuke:
22
1
47
ponedeljak, 22 decembar 2014 17:21
Velizar M. (2 od 2)
Oni istu stvar rade i u drugim oblastima, posle saobraćajke menjaju zakon o saobraćaju, posle lekarske greške menjaju zakon o zdravstvu itd. Njih ne zanima da li se zakon sprovodi ili ne, važno im je da pred ogledalom kažu sebi da su najlepši i najmoralniji.
Na vrhu piramide su "kreatori". Njihov najverovatniji interes je stvaranje totalitarnog društva. Društva u kojem će svi biti u večnom strahu ne od vlasti već od svog bližnjeg. Kojim je lako manipulisati. I Orvel i Haksli su bili u pravu. Neverovatno je samo da su mehanizmi toliko isti u stvarnosti. Dakle to treba da nam bude tema. Ne da li će dete dobiti po dupetu već ko i zašto time želi da manipuliše.
A zlostavljanje, ono pravo, svako normalno društvo osuđuje i kažnjava. Tako je već hiljadama godina sa zakonom ili bez njega.
Preporuke:
24
0
48
ponedeljak, 22 decembar 2014 17:56
namcor
Ne znam. Kod nekih stvari ostajem bez teksta. Licno, imam los osecaj i bojim se za buducnost nase dece i dece njihove dece. Mislim da se nalazimo u sredistu civilizacijskog sukoba kultura ciji su samo pojavni oblici ekonomija, zakoni i ostale trice i kucine. Imamo kultorolski gledano multipolaran svet. Sa jedne strane anglo-germanski blok, sa druge (uslovno) slovenski, sa trece (jos uslovnije) dalekoistocni, sa cetvrte muslimanski faktor...ima ih jos (Indija, Juzna Amerika).. Ali, osnovni sukob je na liniji istok-zapad (sloveni-anglo-germani). Dve velike grupacije naroda, vekovima suprotstavljene. Mnogi Sloveni su podlegli (Poljaci, Cesi, sada Ukrajinci...) uticaju zapadne kulture. Sto milom, sto silom. Kroz ovakve "zakone", zapad hoce da urusi tradicionalne hriscanske vrednosti istoka. Porodica je prvi i osnovni cilj - kao nukleus naroda i drzava. Podmuklim podmetanjem svojih "Trojanskih konja" ostvaruju svoje ciljeve sirom sveta. Isti, visevekovni recept Vatikana i zapada..
Preporuke:
18
2
49
ponedeljak, 22 decembar 2014 19:26
Čika Jova dr Zmaj
Postovani,
ako vas tema zanima, podsećam na tekstove iz NSPM iz 2011 na istu temu:
Od profesora Jovana Mirića, razvojnog psihologa:
http://www.nspm.rs/kulturna-politika/nema-naucnog-dokaza-da-je-svaka-telesna-kazna-stetna.html
Od dr Zorana Milivojevića, psihoterapeuta
http://www.nspm.rs/kulturna-politika/telesno-kaznjavanje-dece-da-ali-razumno.html?alphabet=l#yvComment43456
i o istraživanjima:
http://www.nspm.rs/hronika/zoran-milivojevic-dete-ne-reaguje-na-telesnu-kaznu-kao-takvu-nego-na-znacenje-koje-joj-pripisuje.html
Noviji, odličan filozofski tekst o razlici dečjih i odraslih ljudskih prava od Aleksandra Fatića:
http://www.etika.edu.rs/1735/prava-dece-i-gradanski-zakonik.php?lang=SR
Preporuke:
10
0
50
ponedeljak, 22 decembar 2014 19:54
Sonja Jovanovic
Kada mi je cerka imala 5 godina, nekoliko dana je svakodnevno dolazila iz obdanista zaleci se kako je tog dana drug tukao, ili udario. Prvi dana kada se pozalila rekla sam joj da se sklanja od tog decaka. Drugi dan kada se ponovilo - isto. Treci dan rekla sam joj da prijavi vaspitacici. Cetvrti dan cerka je rekla da je prijavila, ali, bez rezultata. Peti dan, opet se pozalila. Tu joj ja, krajnje nepedagoski, u brzini rekoh: "pa udari i ti njega" - reciprocitet!
Na to mi je moje dete zgranuto odgovorilo: "Ne! Ja nisam takva!"
To SVE govori! Ja sam ponosna majka!Moja cerka danas ima 26 godina, inace, izuzetno je uspesna... Nikada je nisam udarila!
Preporuke:
6
4
51
ponedeljak, 22 decembar 2014 22:36
Seljak Bezemljaš
Šta nam govori tekst gospodina Jovana Mirića.
Da iza naših zakona stoji slabo školovan a pokvaren i brbljiv deo naše inteligencije.
Znalo se to ali velika hvala gospodinu Miriću što nas je podsetio.
Preporuke:
14
1
52
ponedeljak, 22 decembar 2014 22:39
Angie
Bravo za Vas, Sonja! Ovo mislim iskreno i to kao neko ko je slican Vasoj kcerki i po godinama i po uspesnoti i ko takodje nije dobijao batine, nikada. Volela bih da i ja uspem da budem kao sto su meni bili moji roditelji. Ali to nikako, ali nikako ne znaci da podrzavam ovaj zakon. Naprovtiv, ostro mu se protivim, jer on izjednacava one koji nisu kao Vi ili kao moji roditelji sa zlostavljacima, a to je apsolutno nedopustivo!!! Nije svaka cuska zlostavljanje i ovo se ne sme dopustiti, ljudi osvestite se! To sto neko mozda nije idealan roditelj ne znaci da drzava treba da ga 'popravlja'.
Preporuke:
11
0
53
ponedeljak, 22 decembar 2014 23:01
Ujka Vasa
Profesor Mirić je podsetio na suštinu a to je da psihološki "zakoni" izražavaju VEROVATNOĆU a ne NEMINOVNOST (kao što je to slučaj sa zakonoma u fizici ili hemiji). Dakle uzročno-posledična veza između dve pojave je moguća ali nije neminovna.
To nam je uostalom svima jasno iz neposrednog opažanja. Deca jedinci mogu biti egoistični i razmaženi, ali isto tako mogu baš zato što su jedinci postati veoma požrtvovani i dobri drugovi. Deca razvedenih roditelja mogu postati problematični adolescenti, ali isto tako mogu baš zato pre svojih vršnjaka postati zreli i odgovorni. Tinejdžeri koji iz sela dođu u grad da studiraju mogu zbog toga biti iskompleksirani i povučeni, ali isto tako mogu baš zato postati prodorniji nego gradska deca.
Ukratko, u psihologiji ne postoje zakoni, ne postoji MEMINOVNA uzročno-posledična veza između dve pojave. Prevideti tu činjenicu i pravno regulisati jednu tako osetljivu oblast kao što je vaspitanje dece je krajnje neodgovorno.
Preporuke:
13
0
54
utorak, 23 decembar 2014 01:15
Laza
Ako je neko pozvan da se stručno oglasi o ovoj temi onda je to svakako profesor RAZVOJNE psihologije. Sve što je rekao ne samo da je razumno i logično, nego je iznad svega naučno tačno. Pitam se da li će se bar pojedini psiholozi koji su se oglasili onim sramnim saopštenjem bar malo postideti, pokriti ušima i zaćutati, jer je skandalozno u javnom nastupu iznositi svoj potpuno privatan stav, a potpisati se kao psiholog i sakriti iza zvanja i time sugerisati da je to stav struke.
Preporuke:
6
0
55
utorak, 23 decembar 2014 01:46
Ujka Vasa @Sonja Jovanović
Moram reći da je moje iskustvo sa decom drukčije od vašeg i da su, hvala Bogu, i sin i ćerka postali dobri ljudi, uzorni roditelji i bračni partneri, oboje uspešni u svojim profesijama.
Za razliku od vas, ja sam im govorio: ako vam neko dete uzme igračku - morate mu se suprotstaviti i boriti za ono što je vaše; ako vas neko udari - udarite i vi njega jer ako u tom slučaju ne vratiti istom merom vi ste ili kukavica ili neko ko pristaje da bude žrtva. Ali ako vam neko dete govori ružne reči i psuje vas, ako pravi nedolične pokrete, ako govori ružno o vama iza vaših leđa - vi ne smete vratiti istom merom inače biste u tom slučaju i vi bili takvi - nevaspitani i prosti.
Ukratko, mislim da je u slučaju ugrožavanja integriteta deteta (ili odrasle osobe) reciprocitet neophodan dok je u slučaju prostakluka nedopustiv. A decu treba vaspitati da razlikuju jedno od drugog.
Preporuke:
6
0
56
utorak, 23 decembar 2014 01:53
Ujka Vasa@Ujka Paja
Izgleda da smo istomišljenici, ali svejedno, da bismo izbegli zbrku, ja ću promeniti nik u "Vasa".
Preporuke:
3
0
57
utorak, 23 decembar 2014 06:52
DRagan
za Sonju Jovanović
Svaka vam čast. Ja imam dvoje dece (i unučad od njih).
Takođe su veoma uspešni, iako su ponekad (otprilike do polaska u školu) dobijali po turu. Dakle, ima slučajeva, kao vaš, gde batine nisu smetale normalnom razvoju, kao što ima slučajeva,kao moj, da su se deca normalno razvila i bez batina. Mislim da vaš metod vaspitanja nije bio ni bolji ni gori od mog, samo mislim da se to ne može propisivati zakonima.
Preporuke:
4
0
58
utorak, 23 decembar 2014 06:55
DRagan
Oooops, kasno primetih da sam pomešao slučajeve u prethodnom komentaru.
Preporuke:
2
0
59
utorak, 23 decembar 2014 11:01
siniša
Evo jednog primera koji se odvija tu pred nama.
Na primer iz DS ( demokratske stranke ) godinama Šešelja opisuju kao "palikuću" "psihopatu" i slično. Postalo je mal' te ne građanska dužnost na taj način pominjati Šešelja.
Međutim, ni Šešelj ne drži vrljike i on ladno baš neki dan kaže za Tadića, "onaj idiot Tadić".
Tadić Šešelju psihopata, a Šešelj Tadiću idiot.
Ima li razlike i u čemu je?
Ima razlike.
Evo razlike.
Tadić za Šešelja kaže da je "psihopata" po principu zar to treba dokazivati, a Šešelj za Tadića u vrlo određenom kontekstu. I kaže onaj idiot Tadić se izvinjava za nešto što on nije učinio i u ime onih koji takođe to nisu učinili već po nekom diktatu i ličnom osećaju važnosti.
Dakle, u jednom slučaju imamo vrlo adekvatnu upotrebu "idiot", a u drugom vrlo neadekvatnu "psihopata".
Toliko što se tiče logike, međutim, što se tiče nelogike, e tu je situacija suprotna.
Na ovom primeru se mogu uočiti sve zamke principa recipročnosti.
Preporuke:
6
1
60
utorak, 23 decembar 2014 11:44
Dragan
Srbija je od Germana i Britonsa okupirana zemlja. Stoga nikakva argumentacije neće promeniti agendu zle imperije niti će se u Srbiji živeti bolje pre nego se oslobodimo od njihove okupacije. Oni će nas tlačiti, gušiti, eksploatisati, ponižavati i i suptilnim metodama zkle imperije ništiti i prekraćivati živote ljudima ne bi li nas istrebili. To su našminkani fašisti.
Preporuke:
8
0
61
utorak, 23 decembar 2014 14:18
Drinko Končarević
Evo i poslednje vesti na ovu temu. Otac četri devojčice se ubio jer mu je Centar za socijalni rad oduzeo devojčice, prema pisanju, na grub način. Eto šta rade savremeni socijalni radnici-pedagozi-psiholozi-janjičari.
Preporuke:
9
1
62
utorak, 23 decembar 2014 19:53
Peter RV
Ovdje, u Americi, imamo jedan obicaj kojega izgleda, Srbi zele sad da imitiraju.
Kad nekoga ne volis onda mu das svako zakonsko pravo, pa ga onda ignorises ili ga ubijas po volji. Afro amerikanci ovo poznaju vrlo dobro.
U Srbiji, da ne bi izostali u ovakvom 'progresizmu', okomili su se na porodice tj djecu. Svi oni koji nemaju ili mrze djecu, zele, posto-poto da ih 'brane' od nihovih roditelja. Svaki razlog se prihvaca. Ako roditelji ponekad moraju da uspostave disciplinu, svi pederi i lezbijanke graknu da je to zlostavljanje djece.
Apsolutno im je nevazno da americka djeca, sa najgorim ponasanjem na svijetu, zavrse vrlo cesto na drogama- kao njihovo 'pravo' na samostalnost.
Preporuke:
6
0
63
utorak, 23 decembar 2014 23:12
Pravnik
Konvencija o pravima deteta ne zabranjuje kažnjavanje,već zlostavljanje.Autor teksta,profesor je osoba koja ukazuje da upravo psihologe treba angažovati prilikom ovakvih tema,jer ovo jeste prvenstveno tema iz oblasti psihologije. Zato roditelji upamet, stop pravnicima iz nvo koji dižu halabuku na ovu temu.Ovo kažem,imajući u vidu da sam i sam pravnik.
Roditelji,molim još upamtite ove ,,dušebrižnike vaše dece'' jer vas hoće da proglase nasilnicima i da dovedu do etatizacije porodice.Ovo nije htela ni većina diktatora.Ovo takođe pišem imajući u vidu da nisam kao dete zlostavljan ( fizički kažnjavan retko i blago) i da to isto važi za sredinu mojih prijatelja, rođaka i sl.
Ja se ne zalažem za etatizaciju ali za određenu kontrolu države da, pa se tako zalažem za kontrolu finansiranja nvo i to ne samo u smislu ko ih finansira već za koje projekte su novac tražili koliko su dobili i čime taj novac pravdaju,da se ne bi kojim čudom otkrilo preuveličavanje problema radi pravdanja novca.
Preporuke:
3
0
64
sreda, 24 decembar 2014 04:07
DRAGAN
danas se NGO svugde u svetu mešaju da bi "sprovodili demokratiju" ili pomogli i dali po koji savet za bilo šta , pa tako i o zlostavljenu dece! takve organizacije finansiraju neoliberalne organizacije koje imaju za cilj da unište savremenu porodicu i da promovišu neke"nove vrednosti", većina tih "stručnaka " em nemaju porodicu a o decama da ne govorimo, ali su zato oni "neki stručnjaci " protiv kažnjavanja deteta,time se otac i majka udaljuju od deteta da bi "brižna država" preuzela kontrolu nad detetom, tako sve nenormalne stvari postaju "normalne"( dve majke,dva tate itd) Niko ne osporava da postoji roditelji koji "preteruju u vaspitanju" i to vodi ka zlostavljanju i teškim telesnim povredama i tu treba pod hitno da se primeni zakon , ali oni su manjina, zato ne sme da većina koja voli svoju decu i traži samo STRAHOPOŠTOVANjE od svog deteta da bude maltretirana od nemoralnih evropskih zakona
Preporuke:
1
0
65
sreda, 24 decembar 2014 10:02
b. s. m.
Uprvo zbog 'varijabilnosti situacije', ali i one roditelja i dece, ne smemo primenjivati švedske ili švajcarske i slične zakone tek tako, copy-paste, jer niti smo mi Švedjani niti smo u Švajcarskoj. Ovo bi trebalo da je jasno i psiholozima plavušama.
Preporuke:
3
0
66
subota, 27 decembar 2014 13:08
Miloš Blagojević
Hvala profesoru Miriću na tekstu kom je nemoguće naći zamerku. Inače psihologija (ne mislim na onu koju zastupa profesor Mirić) sama sebi kopa jamu forsiranjem izjava kvazistručnjaka. Meni je žao što se sve više udaljava od ozbiljne nauke i koristi se u ideološke i dnevnopolitičke svrhe. Najviše mi je žao što to teško mogu da objasnim svojim kolegama. Indoktriniranje studenata na odeljenju za psihologiju je na visokom nivou, gde se teško može čuti različito mišljenje, totalna nesloboda. Ponosan sam što mogu da kažem da mi je predavao gospodin Mirić.
Gospodo stručnjaci iz raznih društava, udruženja i organizacija izvolite probajte da argumentovano osporite bar jednu reč iz ovog sjajnog teksta.
Još jednom HVALA autoru što nam daje nadu da nauka ipak postoji.
Sve je isto kao sto je oduvek bilo izuzev metoda i duzine lanaca, koji su daleko duzi nego sto su bili u Egiptu ili starom Rimu.
Kuda može da odvede zloupotreba zabrane telesnog kažnjavanja dece, posebno kod dojučerašnjih divljaka, koji sada glume civilizovanost:
http://www.vaseljenska.com/vesti/janjicari-novog-doba-kosmar-savremene-evrope/
„Kada se jedno dete smeje, smeje se ceo svet“, reči su poznatog poljskog pisca za decu, pedijatra i pedagoga, Januša Korčaka, autora obrazovnog romana za decu Kralj Maćuš Prvi. Za vreme Drugog svetskog rata Korčak nije hteo da napusti siročad o kojoj se brinuo, već je zajedno sa njima otišao u nacistički logor Treblinka, u kojem je i ubijen.
1. Ne očekuj da tvoje dete bude kao ti, ili onakvo kakvo bi ti želeo da bude. Pomozi mu, da postane samosvojan čovek, a ne tvoja kopija.
2. Ne traži od deteta da ti plati za sve što si za njega učinio. Dao si mu život; kako ti se može zahvaliti? On će dati život drugome, drugi trećem… to je zakon nepovratne zahvalnosti.
4. Ne potcenjuj njegove probleme. Svakome je dat život u skladu sa snagom koju ima, i budi siguran da njemu nije lakše nego tebi, a može biti da mu je i teže, jer nema iskustva.
5. Ne ponižavaj ga!
6. Ne zaboravi da su najvažniji čovekovi susreti u životu – susreti sa decom. Obraćaj više pažnje na njih – mi nikada ne možemo znati koga srećemo u svom detetu.
7. Ne muči sebe ako ne možeš nešto da učiniš za svoje dete. Seti se, detetu je uvek nedovoljno ako nije učinjeno sve.
8. Dete nije tiranin koji vlada čitavim tvojim životom, i nije samo plod od krvi i mesa. Ono je ta dragocena čaša koju ti je Život dao, da je čuvaš i razvijaš u njoj stvaralački plamen. U toj oslobođenoj, rasplamsaloj ljubavi majke i oca, raste, ne „naše“, ne „moje“ dete, već duša koja nam je poverena na čuvanje.
10. Voli svoje dete uvek – i kada je netalentovano, nesrećno, odraslo. Razgovaraj sa njim – raduj se, jer dete je praznik, dokle god je sa tobom.
Najvažniji elementi Korčakove koncepcije vaspitanja su:
• odbacivanje nasilja – fizičkog, verbalnog, nasilja koje proizlazi iz prednosti starije dobi ili obnašane funkcije
• ideja vaspitne interakcije između odraslih i dece koja proširuje definiciju klasične pedagogije
• uverenje da je dete ljudsko biće u jednakoj meri kao i odrastao čovek
• načelo prema kojem se u vaspitnom procesu u obzir uzima individualnost svakoga deteta
• vera u to da dete samo najbolje poznaje lične potrebe, težnje i osećaje, stoga ima pravo da očekuje odrasli uvažavaju njegovo mišljenje
• priznavanje detetu prava na poštovanje, neznanje i neuspeh, privatnost, lično mišljenje i vlasništvo
• svest o tome da je razvojni proces deteta težak posao
"Ova hajka je čista manipulacija i mazanje očiju. Kao prvo, čak i ako izglasaju zakon kojim se zabranjuje telesno kažnjavanje dece, isti neće biti primenjivan. Iz prostog razloga što njima (državi) ne pada na pamet da se bave našom decom (a i nemaju kapacitet za to). Hahaha da oduzmu dete... ma važi... a gde će s detetom, da ga vode kući možda? Najveći zagovorenici ovog zakona su psiholozi i kojekakvi pedagozi, koji, inače, i nemaju šta da rade pa moraju da izmišljaju volšebne projekte od kojih će, možda, izvući neku crkavicu. O čemu se radi... u praksi, psiholog ili pedagog, najčešće, uopšte neće da se bavi detetom koje svojim ponašanjem iskače iz kalupa, ili, kako vole da kažu - rizično se ponaša."
"Oni takvo dete vrate roditelju s rečenicom "pričajte s detetom, razgovarajte, naučite vaše dete ovom onom, ne mislite valjda da ćemo vam mi vaspitavati dete...". Dakle, oni rade s decom koja su već ukalupljena i s njima je lako raditi, ali, problem je u tome što takva deca i ne stižu na psihološku opservaciju jer - nema potrebe. Znači, ostaju testiranja i projekti. Tu je lova. Zato toliko skaču da odbrane svoje moderne stavove koji su zasnovani na mišljenju tuđeg mozga. To su oni stručnjaci koji u psihologiji primenjuju metode formule. Ne treba biti puno pametan i shvatiti da je psihologija takva nauka u kojoj nema egzaktnosti. Dakle, ništa nije izvesno, i ništa nije neizvesno. O svemu možemo da diskutujemo samo na nivou trendova i primećenih obrazaca koji se ponavljaju (ako posmatramo zdravu ličnost, devijacije su za psihijatre, mada i tu je diskutabilno šta jeste devijacija a šta nije)."
Ostalo mi je samo da se slozim sa njim (oboje imamo decu).
On glasi:
Qui parcit virgae, odit filium suum.
Ko žali prut, mrzi sina svoga.
Dakle, suština je da se roditelji i deca međusobno zamrze, jer se stvaraju uslovi da od dece neće odrasti čestiti ljudi, već ulične zveri.
Ima niz primera gde odrasli probisveti okrivljuju svoje roditelje što ih nisu tukli dok su bili deca, te od njih napravili normalne ljude.
Ali kome to govoriti? Kvislinzima i slugama derikoža, terorista i zločinaca? Ma hajte. To rešava samo jedna opšta revolucija i odvajanje kukolja od žita.
Šta sadrži dokumentacija o ubistvu Srbina na Vozući koju je Mirsad Kebo predao Tužilaštvu BiH
- See more at: http://www.avaz.ba/clanak/154058/sta-sadrzi-dokumentacija-o-ubistvu-srbina-na-vozuci-koju-je-mirsad-kebo-predao-tuzilastvu-bih#sthash.Osdks4WB.dpuf
Mirsad Kebo je potpredsjenik Federacije BiH.
Dakle, kada srpski ćale ili keva odalame šamarčinu klincu, odmah ih poslati u ćorku, a zlostavljano dete zakonski dodeliti na vaspitavanje i izdržavanje zaposlenima u Centrima za socijalni rad, psiholozima, profesorima fakultetima za filozofiju i ostale društvene mantre, NVO, borcima za prava dece, i zašto da ne, poslanicima koji donose zakone, novinarima nezavisno-demokratsko-liberalnih medija (obavezno B92), članovima vlade, misiji EU, MMF, Svetskoj banci, LGBT populaciji, g. Kirbiju, itd. itd.
Sve ovo naravno na trošak navedenih organizacija i pojedinaca.
Poput odnosa prema homoseksualcima.
Sledeće očekujem da će se doneti zakon o zabrani spaljivanja veštica.
Evo o čemu se radi.
Na Zapadu masovno ubijaju homoseksualce . Drugo na Zapadu decu tuku surovo u školama. Zar Timoti DŽon Bajford nije o tome svedočio lično. O toj praksi na primer u Engleskoj. Poslednje veštice su spaljene u Nemačkoj i Holandiji početkom dvadesetog veka ( DVADESETZOG ).
I u EU su doneseni takvi zakoni i trebali su biti doneseni.
Međutim kod nas takva praksa ne postoji. Niko ne ubija homoseksualce, niko ne kažnjava telesno decu u školama, niko ne spaljuje veštice. I zakoni koji tretiraju tu materiju su vrlo napredni i liberalni i proističu iz nacionalne etike i prakse.
Pojedinačni slučajevi su iz domena psihopatologije.
Dakle videla žaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu. ČIST NVO IDIOTIZAM.
U nekim zemljama, na primer Kanada su slični zakoni u kojima se zabranjuje roditeljima da kažnjavaju decu bili doeseni pa opozvani.
hvala za link. Tekst me je zaprepastio. Svako bi trebalo da ga pročita i distribuira. Jasno je šta nam se sprema.
Po njemu sistem nema pozitivno mišnjenje o braku, a kad se to desi onda se gleda da bude rasturen a kasnije deca da budu nekontrolisana.
Pozadina ove mračne politike je kontrola društva. Kontrola podrazumeva širenje straha jer iza svakog ćoška stoji odmetnik kojem ne možete ništa, a kada ste u strahu onda ste podložni komandi. Strah je najveća pokretačka sila svakog društva. Tu je i smanjenje stanovništva, jer narkoman, lopov, alkoholičar,..imaju manje šanse da naprave potomstvo.
Pre neki dan smo ovde čitali analizu filma Elysium. To je buduće društvo kojem se sada prave temelji.
"Prvo osvojiš žene, tu si dobio decu, te će muškarci morati da prate"
Mi već sad vidimo metode kojim se osvajaju naše žene. Snažno im se sugeriše da odbace naše tradicije i postanu samostalne, nezavisne, samo svoje. Naslovi po našim stranim medijima:
"Ne treba vam muškarac ako imate dobru knjigu i kupku. Ove majke kažu da su očevi stvar prošlosti. Pevačica otkrila zašto je digla ruke od muškaraca. Nisam mogla da budem domaćica, a evo i zašto. Ambiciozne i uspešne žene su magnet za muškarce. Statistike: U Rusiji najviše žena menadžera. 10 Razloga da imate psa nego muškarca pored sebe"
Da li mi već sada osetimo obrise takvog društva. Koji je procenat mlađih kriminalaca koji su iz rasturenih brakova?
Elita je za svoju decu ostavila batinu na prestižnim internatima. Pitanje, zašto?
„On je poznavao strah i patnju deteta iz sopstvenog iskustva. To znanje hteo je da prenese roditeljima“, kaže biografkinja Joana Olčak-Roniker.
SS oficir, u nacističkom logoru Treblinka, spremio je vagon dece siročadi i rekao piscu Korčaku da je slobodan na šta mu je on odgovorio da nisu svi nitkovi pa je zajedno sa decom ušao u gasnu komoru.Na putu smrti je držao dva najmlađa deteta i pričao im priče.
Mnoge škole, sirotišta za decu, ulice i trgovi u celoj Nemačkoj nose ime lekara i pedagoga koji je napisao: „Kada se jedno dete smeje, smeje se ceo svet“
Korčak formuliše prva dečja prava: pre svega je insistirao na pravu deteta da bude onakvo kakvo jeste, da se poštuje i dobija aktivno, pozitivno razumevanje i toplotu. Time je postavio temelj za današnja prava dece, sadržana u Konvenciji UN o pravima deteta.
Da je čovek živ verujem da bi reagovao na sva vDa je čovek živ verujem da bi reagovao na sva vitoperenja koja su se dogodila u tumačenju dečjih prava i ne samo dečjih.
Nemša ti pojma šta se dešava u pojedinim porodicama kakvo zlostavljane roditelj zna činiti svome djetetu i nažalost nikada ne bude zakonski sankcionisan.
1.Iz varšavskog geta odvedeno je 1942 verovatno u Treblinku 196
jevrejske dece i verovatno ubijeno u gasnoj komori.sasvim sigurno je da su ta deca ubijena
2.Korčaku je bilo nuđeno da ostane u getu ali on je rekao da ide sa decom i otišao nije jasno da li je znao gde ide
3.O nekavom vođenju u gasnu komoru nema svedoka
4.Izvesno je da su ta deca stradala i da su to nevine žrtve
5.Izvesno je da je Korčak u ovom slučaju plemenito postupio ali iz toga nikako ne sledi nužno da su njegove ideje ispravno
6.Dakle vi ovde pravite jednu logičku grešku jer ne znači da su ideje svakog dobrog čoveka ispravne
Da Kinezi (koji su siti eksperimentisanja ?!) znaju, šta se to `gura` u slobodoljubivu Srbiju (advokati tri meseca ne rade ?) - bežali bi odavde ?
Bilo je oko 200 dece.Tekst je prilično opširan,sve detalje možete naći na navedenom sajtu.trenutno se borim sa stabilnošću rada kompjutera pa usled toga pravim greške kao u predhodnom postu.
Ne mislim ja mnogo drugačije od vas,samo me u ovom slučaju interesuje više tema.O zakonu:
1.Svaki je narod plemenit dok ga ne pokvare zakoni(Žan-Žak Ruso)
2.Duh,pamet i smisao države nalaze se u njenim zakonima.(Marko Tulije Ciceron)
3.Zakon je paučina kroz koju prolaze velike muve,a hvataju se male.(Onore de Balzak)
4.Ljudi bi podjednako trebalo da se bore za zakone,kao i za zidine svog grada.(Heraklit)
5.Umnožavanje zakona dovodi do umnožavanja rupa u zakonu.(Ernst Bloh)
6.Zakon često dopušta ono što čast zabranjuje.(Nikolo Makijaveli)
Pa to ti i pricam. Promasio si temu potpuno. Ovo nije tema o primeni, vec postojecih, zakona o zlostavljanju dece. Ovde se ne prica o tome zasto se ne primenjuju zakoni. Radi se o tome da diskutujemo o donosenju novog zakona, po kome, ne daj Boze, ne smem ni glas da podignem, ni popreko da pogledam svoje dete. Mi ovde govorimo tome da li je, uoste, moguce vaspitati dete bez ikakvog telesnog kaznjavanja. Ajd, kad si toliko "antiprotivan" objasni mi sta da radis sa tri godine starim detetom, koje je u trznom centru (bio sam prisutan i video) videlo neku igracku i trazilo od roditelja. Kada nisu hteli da mu kupe, leglo na pod i vristalo i histerisalo. Oni su ga ubedjivali, pricali, ali nista nije pomagalo. Vristalo je i dalje. Onda ga je otac, samo jednom pljusnuo po guzi..i ono se smirilo. Imas li bolje resenje?
Da, otišao sam na zlostavljanje a ovo je zaista nešto drugo.U pravu si.Mora postojati neki autoritet prema djeci ali bez zlostavljanja.Pa i to što si napisao je legitimno.Ali da ti neko polomi nos, da krvariš, da te tuče krvnički to je već nešto drugo.
I šta stvara kod takvog "djeteta kad odraste" na svaki udarac, na šaamar da ga neko i u šali pokuša udariti takvu rekaciju koja je neprimjerena, da taj ko se i pošali dobije takve batine da niej svjestan šta ga snašlo.
U pravu si, nije ova tema o zlostavljanju.
Očito, autor je indirektno potpuno raskrinkao pravu motivaciju zagovornika zakona, i na tome mu čestita, a i NSPM-u što je dao prostor ovako inteligentnom doprinosu javnoj diskusiji.
Sada mogu i da donesu zakon, ali im neće vredeti ništa- nikoga neće moći da obmanu da on ima smisao.
Podlost, kojoj se pribegava u insistiranju na ovome je ogromna; naime, tvrdnja kako su oni, koji su protiv ovog zakona zagovornici telesnog kažnjavanja potpuna je zamena teza. Ko normalan misli da decu treba tući!?
Radi se o pravu na grešku; ljudi su slabi, i nema svako sposobnosti da verbalno utiče na svako dete i odvrati ga od nepoželjnog ponašanja.
Za diskusiju je i ono drugo- psihološko kažnjavanje- ali ga zakonodavac lukavo ne pominje, iako je nauka odavno dokazala da je neuporedivo opasnije od telesnog.
A jasno je i- zašto ćuti...
Odličan tekst.
1.Iz originalnog teksta se vidi da je Korčak znao gde ide.
— kogda vse obitateli «Doma sirot» uže podnяlisь v vagon poezda, otpravlяvšegosя v lagerь, k Korčaku podošel oficer SS i sprosil:
— Эto vы napisali «Korolя Matiuša»? Я čital эtu knigu v detstve. Horošaя kniga. Vы možete bыtь svobodnы.
— A deti?
— Deti poedut. No vы možete pokinutь vagon.
— Ošibaetesь. Ne mogu. Ne vse lюdi — merzavcы.
A čerez neskolьko dneй, v konclagere Treblinka, Korčak, vmeste so svoimi detьmi, vošel v gazovuю kameru. Po doroge k smerti Korčak deržal na rukah dvuh samыh malenьkih detok i rasskazыval skazku ničego ne podozrevaющim malыšam...
2.Ja ne govorim o savršenstvu njegovih ideja ali tvrdim da je rekao mnogo dobrih stvari
link
www.politika.rs/pogledi/Missa-Djurkovich/index.1.lt.html
Posebno mi se dopada kraj, citiram:
Konačno, ako se ovakvi zakoni budu donosili, i kao otac i kao javni delatnik odgovorno izjavljujem da ih neću poštovati. Ako sam kao građanin spreman da poginem braneći ovu zemlju u ratu, tako sam spreman i na sve oblike građanske neposlušnosti i borbe da bih zaštitio svoju decu i porodicu i od unutrašnjih predatora.
Zbog svega toga roditelji moraju češće da pribegavaju fizičkom kažnjavanju nego što bi bilo drugačije potrebno. Da bi ih vratili u stvarnost i normalnost.
Da krenemo od nevladinih organizacija. Neko je već primetio da su ovakve budalaštine za njih prilika da se lažnim moralisanjem domognu nekih para kroz "grantove" i "projekte". Takvi su dno, bedni izvršitelji sa ambicijom da budu "kapo"-i u logoru. Indoktrinirani korisni idioti.
Iznad njih su političari. Oni idu na to da se a) dodvore gazdama i b) uberu koji poen deklarativnim zalaganjem za "veća prava dece".
Na vrhu piramide su "kreatori". Njihov najverovatniji interes je stvaranje totalitarnog društva. Društva u kojem će svi biti u večnom strahu ne od vlasti već od svog bližnjeg. Kojim je lako manipulisati. I Orvel i Haksli su bili u pravu. Neverovatno je samo da su mehanizmi toliko isti u stvarnosti. Dakle to treba da nam bude tema. Ne da li će dete dobiti po dupetu već ko i zašto time želi da manipuliše.
A zlostavljanje, ono pravo, svako normalno društvo osuđuje i kažnjava. Tako je već hiljadama godina sa zakonom ili bez njega.
ako vas tema zanima, podsećam na tekstove iz NSPM iz 2011 na istu temu:
Od profesora Jovana Mirića, razvojnog psihologa:
http://www.nspm.rs/kulturna-politika/nema-naucnog-dokaza-da-je-svaka-telesna-kazna-stetna.html
Od dr Zorana Milivojevića, psihoterapeuta
http://www.nspm.rs/kulturna-politika/telesno-kaznjavanje-dece-da-ali-razumno.html?alphabet=l#yvComment43456
i o istraživanjima:
http://www.nspm.rs/hronika/zoran-milivojevic-dete-ne-reaguje-na-telesnu-kaznu-kao-takvu-nego-na-znacenje-koje-joj-pripisuje.html
Noviji, odličan filozofski tekst o razlici dečjih i odraslih ljudskih prava od Aleksandra Fatića:
http://www.etika.edu.rs/1735/prava-dece-i-gradanski-zakonik.php?lang=SR
Na to mi je moje dete zgranuto odgovorilo: "Ne! Ja nisam takva!"
To SVE govori! Ja sam ponosna majka!Moja cerka danas ima 26 godina, inace, izuzetno je uspesna... Nikada je nisam udarila!
Da iza naših zakona stoji slabo školovan a pokvaren i brbljiv deo naše inteligencije.
Znalo se to ali velika hvala gospodinu Miriću što nas je podsetio.
To nam je uostalom svima jasno iz neposrednog opažanja. Deca jedinci mogu biti egoistični i razmaženi, ali isto tako mogu baš zato što su jedinci postati veoma požrtvovani i dobri drugovi. Deca razvedenih roditelja mogu postati problematični adolescenti, ali isto tako mogu baš zato pre svojih vršnjaka postati zreli i odgovorni. Tinejdžeri koji iz sela dođu u grad da studiraju mogu zbog toga biti iskompleksirani i povučeni, ali isto tako mogu baš zato postati prodorniji nego gradska deca.
Ukratko, u psihologiji ne postoje zakoni, ne postoji MEMINOVNA uzročno-posledična veza između dve pojave. Prevideti tu činjenicu i pravno regulisati jednu tako osetljivu oblast kao što je vaspitanje dece je krajnje neodgovorno.
Za razliku od vas, ja sam im govorio: ako vam neko dete uzme igračku - morate mu se suprotstaviti i boriti za ono što je vaše; ako vas neko udari - udarite i vi njega jer ako u tom slučaju ne vratiti istom merom vi ste ili kukavica ili neko ko pristaje da bude žrtva. Ali ako vam neko dete govori ružne reči i psuje vas, ako pravi nedolične pokrete, ako govori ružno o vama iza vaših leđa - vi ne smete vratiti istom merom inače biste u tom slučaju i vi bili takvi - nevaspitani i prosti.
Ukratko, mislim da je u slučaju ugrožavanja integriteta deteta (ili odrasle osobe) reciprocitet neophodan dok je u slučaju prostakluka nedopustiv. A decu treba vaspitati da razlikuju jedno od drugog.
Svaka vam čast. Ja imam dvoje dece (i unučad od njih).
Takođe su veoma uspešni, iako su ponekad (otprilike do polaska u školu) dobijali po turu. Dakle, ima slučajeva, kao vaš, gde batine nisu smetale normalnom razvoju, kao što ima slučajeva,kao moj, da su se deca normalno razvila i bez batina. Mislim da vaš metod vaspitanja nije bio ni bolji ni gori od mog, samo mislim da se to ne može propisivati zakonima.
Na primer iz DS ( demokratske stranke ) godinama Šešelja opisuju kao "palikuću" "psihopatu" i slično. Postalo je mal' te ne građanska dužnost na taj način pominjati Šešelja.
Međutim, ni Šešelj ne drži vrljike i on ladno baš neki dan kaže za Tadića, "onaj idiot Tadić".
Tadić Šešelju psihopata, a Šešelj Tadiću idiot.
Ima li razlike i u čemu je?
Ima razlike.
Evo razlike.
Tadić za Šešelja kaže da je "psihopata" po principu zar to treba dokazivati, a Šešelj za Tadića u vrlo određenom kontekstu. I kaže onaj idiot Tadić se izvinjava za nešto što on nije učinio i u ime onih koji takođe to nisu učinili već po nekom diktatu i ličnom osećaju važnosti.
Dakle, u jednom slučaju imamo vrlo adekvatnu upotrebu "idiot", a u drugom vrlo neadekvatnu "psihopata".
Toliko što se tiče logike, međutim, što se tiče nelogike, e tu je situacija suprotna.
Na ovom primeru se mogu uočiti sve zamke principa recipročnosti.
Kad nekoga ne volis onda mu das svako zakonsko pravo, pa ga onda ignorises ili ga ubijas po volji. Afro amerikanci ovo poznaju vrlo dobro.
U Srbiji, da ne bi izostali u ovakvom 'progresizmu', okomili su se na porodice tj djecu. Svi oni koji nemaju ili mrze djecu, zele, posto-poto da ih 'brane' od nihovih roditelja. Svaki razlog se prihvaca. Ako roditelji ponekad moraju da uspostave disciplinu, svi pederi i lezbijanke graknu da je to zlostavljanje djece.
Apsolutno im je nevazno da americka djeca, sa najgorim ponasanjem na svijetu, zavrse vrlo cesto na drogama- kao njihovo 'pravo' na samostalnost.
Roditelji,molim još upamtite ove ,,dušebrižnike vaše dece'' jer vas hoće da proglase nasilnicima i da dovedu do etatizacije porodice.Ovo nije htela ni većina diktatora.Ovo takođe pišem imajući u vidu da nisam kao dete zlostavljan ( fizički kažnjavan retko i blago) i da to isto važi za sredinu mojih prijatelja, rođaka i sl.
Ja se ne zalažem za etatizaciju ali za određenu kontrolu države da, pa se tako zalažem za kontrolu finansiranja nvo i to ne samo u smislu ko ih finansira već za koje projekte su novac tražili koliko su dobili i čime taj novac pravdaju,da se ne bi kojim čudom otkrilo preuveličavanje problema radi pravdanja novca.